Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skrattade riktigt gott..

Kategori: Allmänt

...när jag såg programmet "Pensionärsjävlar" igår kväll! Kanske inte så mycket åt de som spelade pensionärerna, utan åt de som blev "utsatta", deras miner var obetalbara! Premiär var det ju även för "Böda camping" och jag säger bara det... "Paradgata" hade de minsann och så en "slum" också! Själv så skulle jag ju föredra att bo i "slummen", hellre än på "paradgatan", där man i princip var ute och mätte gräsmattan med tumstock för att se, om det var dags för klippning (ja, elgräsklippare hade de förstås..) Helt sjukt! Inte tal om att man skulle "släppa loss" och ha det riktigt skoj, nej, man satt på rad utanför sina perfekta husvagnar, med perfekta förtält och man tände sina lyktor med värmeljus på samma tid allihop på kvällarna och framförallt så såg man ner på de som tillbringade sin sommar och semester i "slummen".... Ja, ja, det är ju tur att alla är olika... Här i Falun är det grått idag, det är riktigt "kulet", bara ett par varmgrader och jag tror, att det är dags för en brasa i kakelugnen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Dokusåpor var det länge sen jag lessnade på (hur kan folk vara så knäppa att de ställer upp och visar upp sina pinsamheter???), men Pensionärsjävlar var bland det roligaste jag har sett! Humor-TV i bästa klass! Jag skrattade högt fast jag var ensam!..



    Kramen!

    2010-11-02 | 14:52:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Daniel säger:

    Härligt med skratt!

    2010-11-02 | 17:11:50
    Bloggadress: http://danielfagerholm.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! I brist på annat tittade vi också på Böda camping. Det är skoj att se första avsnittet, men nu räcker det! Bara tanken på att gå omkring i likadana träningsoveraller o bo som i en rysk kolhos...nänä där går gränsen! Och paradgatan då, där man var tvungen att ha solcellslampor, haha

    Fast, jag har sett värre ställen, där dom har staket och statyer o gud vet allt runt sina vagnar.

    Kramen

    2010-11-03 | 18:05:26
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • TT säger:

    Vi pratade om det på jobbet idag, de som hade sett berättade och vi enades nog om att det är bättre att bo i den s k slummen.

    2010-11-03 | 22:30:49
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula & TT:

    Inte för allt i världen skulle jag bo på den så kallade "paradgatan", "slummen", där skulle jag ju välja att vistas, om jag vore tvungen..

    Ha dé!/Kram

    2010-11-05 | 22:48:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: