Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jaha, då provar vi...

Kategori: Allmänt

..igen då.. I en (1) timme fungerade modemet! Ringde till Tele-2 och där var väntetiden såååå lång att jag sket i att sitta i telefonkö utan jag lät datorn vara, skickade den en mördande blick emellanåt och döm om min förvåning, internet fungerade efter lunch..!? Vet inte vad det är för fel, nu har vi varit och införskaffat en ny telefon på förmiddagen och vår vana trogen så blev den dyr (eller de, för det är faktiskt två telefoner) så nu kan vi ha en enhet på övervåningen också... Vi har ju bara ett telefonjack i hela huset och det är i vardagsrummet så när det gäller modemet och att man ska "montera" det i första jacket, så är det ju inga problem här... Sprakningar är det ju till och från i telefonen vi har haft, senast i morse hörde jag knappt vad människan i andra änden av linjen sa och när det sprakar, då krånglar alltid modemet... Ute är det "natt hela dan", det är så grått och regnigt, men jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt, nu har jag tänt värmeljus lite här och var i huset och så ska jag (eller maken) göra en eld i kakelugnen så att det är varmt och skönt när de små kungligheterna kommer om ett par timmar. De ska vara här en stund när modern är på möte och de ska äta middag med oss, det blir pasta och köttfärsbiffar, tror att det kommer att smaka bra.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men nu måste "skiten" väl ändå funka... Det verkar ju vara troll på linan...

    Kramar och håller tummarna!

    2010-10-19 | 18:08:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Hoppas alla blev mätta o belåtna! Och att modemet funkar i fortsättningen!! Jag skulle bli galen!

    Fniss...var nog bara kryddor som fattades i lördags! Men det blev skööööönt sen!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-10-20 | 05:28:57
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Vi får se hur det går, men nog f-n har det gått troll i allt som har med datorer och modem i det här huset..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jadu, jag är nog ganska nära att bli galen, men...

    Jätteskönt såg det ut med erat tunnbad, men väldigt varmt!

    Ha dé!/Kram

    2010-10-20 | 08:53:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vi hade sprak på vår telefon vi också för några månader sen. Det gick inte att höra vad folk sa. Testade en annans telefon hos oss och då sprakade det i den trots att den inte sprakat tidigare. Då måste det vara ledningarna det är fel på, sa vi och jag började bearbeta Telia (som äger ledningarna). Det blev en hel del samtal innan vi fick hit en reparatör och mycket riktigt så var det ledningarna det var fel på. Så får ni sprak i nya telefon så se till att någon kollar ledningarna. Kan ha blivit fuktigt åt dem eller nåt annat...

    Kramen.

    2010-11-08 | 09:44:03
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: