Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Passar på att njuta..

Kategori: Allmänt

...av min sista kväll i ensamhet... Ja, det är faktiskt riktigt skönt att vara ensam hemma ett par dagar, bara rå sig själv, äta när man vill och vill man inte, ja då struntar man helt sonika i det! I morgon ska vi hämta maken, grannarna och jag, de vill så gärna se fiskeläget där maken är uppvuxen och där han varit tillsammans med sin bror de senaste dagarna. Fisk har de fått, inte så mycket för det är väldigt dåligt med den varan, men tillräckligt och jag kommer att få hem abborrfilé och rökt sik och så tror jag det var öring också...(kan ju ha fel, har lite svårt att hålla isär öring och röding..) Fisk är gott det! Har fortfarande inte pratat med prinsen, har försökt ringa till fadern, men får inget svar, fast dottern hade pratat med både prinsen och fröken igår och det hade gått bra allting och glad är ju jag för det! Mår faktiskt dåligt utav att det blev som det blev igår på morgonen och skulle väldigt gärna vilja prata med prinsen om det, men får kanske lov att vänta tills de kommer hem till modern igen.. Igår kväll hade jag och min granne Carina en "tjejkväll" och vi åt kex, ost och så drack vi vin och det var så mysigt! Tänk, att det finns människor, som man liksom aldrig "pratar färdigt" med, utan det finns hur mycket som helst att dryfta och det är så kul! Förresten...vilket otroligt vackert väder det har varit hela veckan, hösten när den är som bäst! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Kör försiktigt idag! I måndags när jag var till Hudik pratade maken o jag om att vi nästa gång ska svänga av stora vägen o åka o kika lite...vi gjorde det då också men inte i Enånger...

    Hoppas Lillprinsen mådde bra, så jobbigt för honom!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-10-02 | 04:42:00
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ha en bra helg och hoppas det ordnar sig för prinsen! Han vet att du bryr dig och det betyder mycket, ska du se!

    Kramen!

    2010-10-02 | 16:45:03
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula säger:

    Hej Åsa, nu har jag läst ikapp här och ser att du haft det ganska bra, förutom förkylningen då. Vet du, mitt smak-o luktsinne har ju inte kommit tillbaka, hoppas verkligen det gör det annars blir livet ganska trist!

    Härligt att läsa om prinsens visit hos er med övernattning, det ger honom jättemycket trygghet att ha er!

    Älgflugorna gör livet surt för oss, just när jag var så återställd så jag skulle kunna njuta av skogspromenader...men det är ju likadant varje år, bara att gå tillbaks i bloggen o läsa. haha

    Hoppas du får en skön vecka, jag hoppas få upp lite gardiner när väl Hasse är klar med vedhögen...

    Kramen

    2010-10-03 | 18:48:12
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Körde försiktigt och vinkade (som vanligt) till "skrutthuset" när vi åkte förbi!

    Prinsen hade klarat "pärsen" riktigt bra.

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Prinsen och jag har pratat idag om det som var i torsdags och han sa, att jag var världens bästa mormor och det tror ju jag på...

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Att vara utan både lukt och smaksinne, det kan inte vara kul, speciellt om man som du gillar att laga och äta god mat..

    Älgflugor, det kan vara ett riktigt gissel, lika bra att hålla sig inomhus, fast tråkigt då det varit ett så fint "Brittsommarväder"..

    Ha dé!/Kram

    2010-10-03 | 19:28:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Det har han! Världens bästa mormor, alltså! :D

    Kram!

    2010-10-04 | 12:13:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag får väl tro på er, prinsen och dig..

    Ha dé!/Kram

    2010-10-04 | 15:46:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: