Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tråksöndag"...

Kategori: Allmänt

...är det idag och i och med vintertid så blir den ju en timme längre... Visserligen har solen lyckats ta sig fram mellan molnen, men ändå.. Maken, han sitter och tittar på en DVD-film (bad honom att hyra en bra svensk film för en gångs skull och vad kommer han hem med..?! Jo, "Göta Kanal 3"...Mmmmm, jätteroligt! (Han har ju inte sett den eftersom han var i England då den sändes på tv, men inte f-n är den speciellt bra och definitivt inte spännande!) Tittade på "Snabba casch" häromkvällen och den var ganska bra, taskigt klippt bara så den blev väldigt hoppigt, men den sa ganska mycket.. Visst är väl karlar "konstiga".. Maken, han tycker ju att när han gjort någon liten grej, ja då är det så otroligt! Men, att jag gör någonting i princip hela tiden, det varken märks eller räknas, som tex. idag... Bäddat, gjort frukost till oss båda (kokt ägg osv..) slängt ihop en köttfärspaj, varit ner i tvättstugan, hängt tvätt, diskat.. Ja, dagen är ju inte slut ännu så jag hinner ju med åtminstone en diskning till och en maskin tvätt som ska hängas.. Det som KAN reta mig, det är makens suck när han ser att jag sitter vid datorn.. Eftersom han är TOTALT ointresserad av allt vad datorer heter så tycker han att det är så onödig "pryl", men det händer ofta, att han kommer och vill att jag ska kolla upp saker och ting, han har tillochmed lärt sig uttrycket "googla"!! Det ni! Men, från att ha varit den mest "anti" jag känt när det gäller datorer så får man väl vara glad "åt det lilla"... Är så glad, mina små kunligheter, alla tre ska på semester med sina föräldrar i mitten på december, tycker det är så roligt att de åker till samma ställe och får rå om varandra i en hel vecka. Maken och jag, vi ska vara kattvakter åt Elvis och det ska bli intressant att se, om han vill flytta hem igen efter att ha varit på vår gård, men han har ju inte så långt hem till sin egen förstås... Skulle inte förvåna mig om vi blir kattägare efter den veckan, vare sig vi vill eller inte.. Kastrerad är han ju nu lilla Elvis, men fortfarand så otroligt vild och busig, han är en riktig marodör! Det är ju tur, att han är så go förövrigt, annars vete sjutton hur det skulle va eftersom jag är ganska så rädd för katter.. Nej, nu är nog pajen klar och dags för lite lunch (om nu maken kan pausa filmen, den kanske är såååå spännande..) Visstja...måste ju göra en sallad också! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja men fy för Göta Kanal! Då är datorn bättre! :D

    2010-10-31 | 13:55:40
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Håller med föregående talare!

    Ha dé!/Kram

    2010-10-31 | 15:58:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Har inte sett den filmen ...än!

    Här var söndagen något bättre än lördagen, då var jag sååå uttråkad!! Frågade både maken o junior om dom aldrig blev det...nä! Jag tycker dom är lika träliga båda två ibland....

    Vad härligt det låter med resan! Och du o katten!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-11-01 | 06:05:49
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    maken tyckte att filmen var "sådär"...man kan ju inte göra hur många filmer som helst av samma material (enligt mig)..

    Fruktansvärt tråkig helg måste jag säga..

    Jadu, vi sitter väl som kattägare till slut maken och jag, vare sig vi vill eller inte, har ju hört att det är katten som väljer familj, inte tvärtom..

    Ha dé!/Kram

    2010-11-01 | 11:49:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Tack för titten hos mig, alltid trevligt med nya bekantskaper ;-).

    Ja min Make är likadan, han suckar över tiden som jag tillbringar vid datorn men själv hänger han över teven flera timmar ...

    Hoppas att det går bra när ni ska passa Elvis, katter är såå underbara !

    Kram

    2010-11-03 | 01:11:20
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Doris säger:

    Tack för titten hos mig ;-)

    Min man är likadan, suckar och stönar när jag sitter vid datorn men själv ligger han i TV-soffan flera timmar om dagen ...

    Kram

    2010-11-03 | 01:19:28
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Doris säger:

    Sorry, trodde att den förra kommentaren inte publicerats, var snäll och radera den senare ;-)

    2010-11-03 | 01:22:25
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Alltid roligt att läsa din blogg från Island, ett ställe dit maken sagt att jag är tvungen att följa med honom till (han har jobbat där flera gånger) även fast jag aldrig vill åka någonstans..

    Ha dé!/Kram

    2010-11-05 | 22:51:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jösses vad jag känner igen mig i det här inlägget! Jag skrev själv något liknande ungefär vid samma tillfälle som du. :-)

    Här går jag (och du) vecka ut och vecka in och grejar här hemma och så blir det helg - vad gör jag/du? Jo vi fortsätter på samma sätt och fixar allt det som måste fixas även om det är helg! Dvs. bäddning, mat och disk och en del annat plock. Och när jag/du har fixat och donat och har en stund över och sätter mig/dig vid datorn då SUCKAR karln! Han som har suttit vid datorn tidigare (min sitter gärna inne på facebook och spelar Bejeweled Blitz) eller legat i soffan framför tv:n hela tiden då jag gjort marktjänsten!

    Jag har lessnat på att inte få känna av att det är helg så jag håller på att försöka införa att sambon ska få laga middagen antingen på lördan eller söndan och helst ska han ta hand om middagsdisken en av dagarna också innan jag är nöjd. :-) Och du, två lördag nu har han lagat middan och förra söndan diskade han efter middan och igår efter frukost!!! Det går nog att lära gamla hundar att sitta också. :-)

    Tack för att du hittade till mig så att jag hittade hit till dig. Vi har en del gemensamt tror jag. Bl.a. att tycka till och diskutera.

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2010-11-08 | 09:38:45
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: