Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Känns som"...

Kategori: Allmänt

...förkylningen är på återgång.. Hoppas det!! Den som uppfann nässpray, den personen skulle fått Nobelpris tycker jag! Helt plötsligt är man så täppt i näsan att man knappt kan andas, även fast man har munnen öppen och ser ut som en fisk på torra land... Då tar man denna lilla flaska och trycker upp "pipen" i ena näsborren och så trycker man 1 eller 2 gånger, sen byter man näsborre och gör samma sak och efter bara en liten stund så kan man andas nästan normalt! Otroligt skönt, speciellt på natten då man vaknar och tungan sitter som ett oblat i gomen.. Har suttit och chattat med en gammal vän på facebook, hon ska begrava sin man i morgon och hade jag varit frisk så hade jag med största sannolikhet åkt till Eskilstuna, främst för att vara ett stöd för henne och för att hennes make, han var nog den absolut snällaste karl jag träffat i hela mitt liv och de båda betydde oerhört mycket för mig då jag födde min äldsta dotter (fem veckor för tidigt) då jag var på besök i Eskilstuna. Blev ju kvar på BB i en vecka eftersom dottern var tvungen att väga 2,5 kilo innan vi fick åka hem och vi åkte "hem", till mina föräldrar, eftersom jag bodde i Falun och dotterns far låg i lumpen i Stockholm och ja, det blev så... Ingenting hade jag till dottern, inga kläder eller vagn, ja, ingenting! Men, det fixade denna kompis och hennes man, allting! Inte nog med det, en fest för dottern och mig ordnade de också, för att fira att allt gått bra, det är vänskap det! Är så ledsen att de inte fick längre tid tillsammans, men ingen vet ju hur länge man finns hos varandra... Nu kommer jag att tänka på henne/dem i morgon och hoppas att allt går bra. Nej, nu är det dags för ett par tryck med nässprayen igen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Du får finnas för din vän när du är frisk! Hon behöver dig säkert efter begravningen också.

    Krya på dig!

    Kram!

    2010-09-17 | 12:36:22
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du har så rätt så..

    Ha dé!/Kram

    2010-09-17 | 19:53:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: