Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Maken "transporterad" till...

Kategori: Allmänt

...sin bror och fiskevecka... Om jag sa, att jag inte tyckte det var skönt att vara ensam hemma, ja då ljög jag! Efter att ha varit gift med en man, som alltid varit på resande fot, så har det varit en enorm omställning till att ha en man som är hemma jämt... Därför så är jag så glad för hans skull (och min) att han ska vara hos sin bror på "fiskevecka" tills på lördag, då ska jag och grannarna, Jim och Carina med deras löpande tik Sessan åka upp till Hälsingland och hämta hem honom. Nu blir det kanske inte så mycket fisk eftersom det tydligen varit väldigt dåligt på den fronten hela sommaren, men jag hoppas ju att det blir lite sik som de kan röka i alla fall... Har tittat på "Glada Hudik" och jag säger bara det..inte sjutton kan man låta bli att älska dem alla och just Hudik och Enånger som det handlade om i programmet ikväll, där var jag idag! Enånger, där var vi till kyrkogården och gjorde lite fint på svärföräldrarnas grav, det var ett så fint höstväder, med strålande sol och så otroligt vackra färger i naturen, men jag har kommit underfund med att det är lönnarna som står för färgprakten häromkring i år, asparna har inte hunnit med utan skiftar i brunt istället... I morgon ska min stora prins sova i morfars säng, tyckte att det var på tiden att vi fick lite tid på "tu man hand" han och jag, för det är så mycket som händer i hans liv just nu och jag tror/vet att han behöver "prata av sig" lite med mormor och han var så avundsjuk på lilla prinsessan sist hon fick sova här. Nu hör det ju till saken, att de båda små kungligheterna, de har bestämt att de ska sova mellan morfar och mormor och det går ju bra med prinsessan, hon ligger ju ganska stilla, men prinsen, han far som en...ja, jag vet inte vad! Mysigt ska det bli i alla fall och middagen är beställd, det blir köttfärssås och spagetti och lilla prinsessan ska också få komma på middag.. Skjutsar prinsen till skolan på torsdag morgon så det ska bli mysigt med frukost, han har lagt in en beställning där också, det är stekt ägg som gäller... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Fisket verkar ha varit dåligt överallt denna sommar men nu får ju till och med jag fisk så det verkar ha vänt!

    2010-09-28 | 23:36:14
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, man får väl hoppas på det..

    Ha dé!

    2010-09-29 | 08:47:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Å vilken snäll "Drottningmoder"!! :D



    Kram!

    2010-09-29 | 12:39:26
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Snacka om att man stigit i graderna..

    Ha dé!/Kram

    2010-09-29 | 15:23:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Men du omger dig av prinsar och prinsessor, då måste dina barn vara drottningar/kungar och då blir ju du Drottningmoder! :D



    Kramen!

    2010-09-29 | 19:57:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det tänkte jag inte på...

    Ha dé!/Kram

    2010-09-29 | 22:42:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Ha ha... jag skrattar lite när jag läser Din beskrivning av det tillfälliga gräsänkalivet. Inte helt fel alltså! Det är nog bra, som Du antyder, att var och en har ett eget liv också.

    2010-09-29 | 22:45:49
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, det har du alldeles rätt i och det är ju inget fel i det..

    Ha dé!

    2010-09-30 | 08:45:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: