Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Napphalsband"....

Kategori: Allmänt

..har jag gjort idag, två stycken! Mormors prins fyller år i morgon (8) och han har önskat sig ett halsband gjort av godisnappar... (Både han och lilla prinsessan älskar Haribos godisnappar och brukar alltid vilja ha det i lördagspåsen med godis.) Nu vet ju jag, att om bara prinsen får ett halsband, ja då blir prinsessan ledsen så hon får ett hon också, lilla Ture, han får jag väl köpa en riktig napp åt, huvudsaken att det är rättvist... Det har varit jättesvårt att hitta på vad man ska köpa till present, prinsen önskade sig bara pengar för ett tag sedan, han skulle spara till ett Wii-spel, men han kom på att det inte är så roligt att bara få pengar, det är ju roligast att få olika saker i paket, dessutom, som han sa till mig..vet du mormor hur dyrt ett sånt spel är? Jodu, det kostar flera tusen kronor och så mycket pengar har nog inte jag förrän jag är 16 eller så! Ja, sa jag, då är det bara att börja spara nu då.... Han ska få ett bidrag till sitt efterlängtade spel, men det blir några små paket också.. Marränger ska jag göra också, det har prinsen beställt.. Solen skiner för fullt just nu, det var jättedimmigt i morse så jag förstod att det skulle bli en strålande "brittsommardag" idag. Nej, nu ska jag göra lite nytta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken snäll mormor! Hur mycket fyller prinsen, om man får fråga???

    2010-09-08 | 16:56:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Prinsen blir hela 8 år!

    Helt ofattbart va fort tiden går, förr märkte man det på barnen, nu på barnbarnen..

    Ha dé!/Kram

    2010-09-08 | 18:46:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jag ser att det står ju 8 i inlägget... Ursäkta, jag var visst lite för snabb...



    Men du... Det är bara vi tanter som är evigt unga, eller hur?! ;-)

    2010-09-09 | 12:49:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: