Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Det är jobbigt att laga mat"...

Kategori: Allmänt

...sa maken ikväll..
Mmmmm...svarade jag, det gör jag varenda dag både lunch och middag!
Ja, men du är ju van sa han och det har han ju alldeles rätt i och han talade också om att det var svårt att hitta på vad vi skulle äta.
Nu hade han två (2) rätter att komma på och jag har då 363 dagar att hitta på lite varierande måltider och han förstod faktiskt att det kunde vara lite svårt ibland..!?
Men, jag har fått god mat, ikväll var det marinerad biff, ugnsbakade rotfrukter (frysta, men helt klart godkänt) och grönpepparsås, han hade glömt sallad, men man kan ju inte begära allt....
Fick faktiskt frukost också, äggröra med bacon och det var en överraskning!
Mitt vänsterknä har mått bra av att få vila, vilket jag gör om jag slipper stå för mycket, idag har jag faktiskt klarat mig med en krycka inne, positivt!
Nu ska jag strax bänka mig vid tv:n och titta på Körslaget och efter det blir det Varg Verum, det kallar jag en bra lördag (Varg alltså..)
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Tänker på Verum hälsofil när jag ser Varg Veum, haha.

    Min pappa kunde inte ens koka potatis när han blev änkling och förfasade sej över hur dyrt det var att handla mat för det hade han ju aldrig gjort. Så det slutade med att han åt ute mest, haha. Jag tror din karl kommer att dela mer med dej nu när han får testa sej fram.

    2011-04-09 | 23:17:53
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Heder åt din gubbe som fixar maten! :-) Skönt så du får vila.

    Jag såg samma program som du igår kväll. Järvsökören är kvar men det var synd att Team Kasper åkte ut, tycker jag, för de var faktiskt bäst den här gången.

    Fortsätt vila och krya på dig!

    Kram.

    2011-04-10 | 20:01:03
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Jag visste ju att han inte hette Verum-hälsofil utan Veum...

    Makens två middagar, det de kostade hade nog jag fixat mat i flera dagar på, men han lär sig...

    Ha dé!



    Ninni:

    Man kan lära "gamla hundar sitta"..

    Jag tyckte också att Team Kasper var bäst, men man håller på Järvsö (maken är ju från Hudik), så tokigt det kan bli..

    Försöker vila så mycket som möjligt och hoppas att värken ska ge sig någon gång!

    Ha dé!/Kram

    2011-04-12 | 18:09:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: