Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Får väl göra så gott jag kan"...

Kategori: Allmänt

...sa jag nyss till maken..
Solen skiner, det är redan ett strålande väder och ganska varmt (+7,9 redan klockan 6.30) och det är ju ett ypperligt målarväder!
Det är så, att lekstugan som maken byggde förra året till våra tre små kungligheter och som stått på tomten hos dottern och "mågan", har flyttats hem till oss (separation mellan dem) och bara flytten, den var häftig!
Jag stod i vårat sovrumsfönster på andra våningen och såg på när en kille som kör pelletsbil med kran, lyfte lekstugan upp på flaket och sen backade han hit och lyfte av lekstugan ner på "grunden" som maken förberett och allt var gjort på 18 minuter!!
Ja, jag tog tid..
Nu står den alltså här och jag har städat ur den, tvättat mattor och nu så ska den målas....
Den är Faluröd med vita knutar nu, men jag ska måla om det vita till "dunkelblått" för det har vi på fönsterfoder och knutar på huset, loftet och förrådet, men skillnaden blir, att dessa är ljusgrå/dunkelblå men lekstugan ska få vara röd, annars ser det nog ut som om det bara är ett till förråd och det vill vi ju inte!
Att jag ska "göra så gott jag kan", det sa jag eftersom det (som vanligt nu för tiden) är värken från helvetet och jag har svårt att "hålla fast greppet", jag tappar saker och ting hela tiden och det ska bli intressant att se, om jag lyckas hålla fast målarpenseln...
Men, men, jag är ju född förbaskat envis så...
Kommer väl att ha sällskap av Elvis antar jag, han är med mig hela tiden då jag är ute och just lekstugan, den är jätterolig att vara under och jaga allt möjligt.
"Storskräcken" jagade han undan igår kväll och jag tyckte att han var så duktig så!
"Det tar sig sa mordbrännarn"....
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Måla fint nu, Picasso! :D

    Kram och ha en skön valborg!

    2011-04-30 | 15:16:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Doris säger:

    Hoppas att det gick bra med målandet. Det där med att tappa penseln känner jag igen och jag har helt slutat att måla för jag får ont rent för länge efter det ... Tyvärr är det då ingen annan som målar ...

    Mysigt att de små kungligheterna kan få ha sin stuga hos er.

    Önskar dig en skön 1:a Maj, kram

    2011-05-01 | 00:20:04
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning! Läser dina inlägg om Elvis...och skrattar gott! Hoppas du gör det också ibland trots att kroppen din jäklas med dig!

    Har dottern o mågan fått sålt huset?

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-05-01 | 08:17:11
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Det har absolut varit målarväder! Jag har inte gjort annat hela påsklovet känns det som. Det var inte inplanerat och inte ens särskilt lustfyllt som det brukar vara. Men ett måste och nu är det gjort. Hoppas det gick bra för Dig och att det blev fint!

    Ha en trevlig första maj!

    2011-05-01 | 08:39:09
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej på dej målarn! Själv skulle jag gärna ta en pensel i handen, bara för ombytets skull, har så himla ont i skinkan och ryggen då jag mesta tiden står nerböjd över gamla växter som jag försöker dra upp ur backen...

    Skulle behöva en vilodag, få se , kanske i september, hihi

    Den blir jättefin lekstugan förstår jag

    Kramen

    2011-05-01 | 19:29:45
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Här har vi målat och stått i, nu är det bara altanen kvar (till lekstugan) där ska ju alla "pinnar" målas men det tar jag någon annan dag eftersom det snöar här!

    Kallt är det också, bara omkring 4-5 grader och det är ju ingen njutning att stå ute och måla då precis...

    Ha dé!/Kram

    2011-05-02 | 15:26:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: