Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte bara bortskämda barnbarn...

Kategori: Allmänt

...utan bortskämd katt också..
Ja, visst är väl Elvis bortskämd, om jag står och kokar lax enbart till honom...eller?
Skit samma, han har fått kokt lax två dagar nu och det verkar som om det "faller honom på läppen"!
Tänk, idag har vi hört fiskmåsar maken och jag och då bor ju vi en bra bit ifrån sjön och så har vi sett tranor och svanar (igår) så nu så, nu är våren här!
Skottade ju av "soldäcket" igår och sen regnade det och jisses vad det tog på snön, nu är det nog bara 30 cm kvar i trädgården, förutom jättedrivorna som finns på vissa ställen..
I dag ska jag på mammografi, inte här i Falun, utan nu får man åka till Borlänge och visst, inte gör det mig nå´t, men de som inte har bil måste ju krångla med buss och olika zoner så det kan bli en riktigt dyr historia för att åka kommunalt utanför stadszonen, det kan kosta det!
Kan inte påstå, att jag gillar mammografi, tycker att det gör ont, men det är ju bra att man får göra den kontrollen..
Läste i en blogg om lapplisor, att personen som skrev bloggen gladeligen skulle köra på dem med sin bil (!?) och då blir jag lite fundersam, fattar inte vederbörande, att lapplisorna bara gör sitt jobb!
Visserligen måste de vara världens mest utskällda och "hatade", men om folk parkerade som man skulle så...
(Nu gäller inte det Ninni som har handikapptillstånd och parkerade på en sådan markering, men kommunen hade gjort om till lastplats utan att ta bort markeringen på backen..)
Men, om en vuxen person inte fattar att de bara utför sitt arbete, då är det ju inte konstigt, att det ser ut som det gör i världen... 
Fast, om man bor i en storstad och det är svårt med parkering så kanske man får sådana tankar, inte vet jag...
Nej, nu ska jag ta och skruva bort mina "dubbar" på kryckorna, för nu har jag bestämt att det är vår!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas tuttklämningen går bra! Jag har inga besvär av mammografi, men det klart att det är ju inte särskilt kul...

    Det finns skäl till att det finns lapplisor och p-nissar: folk parkerar ständigt och jämt där de inte får. Och då ska de straffas, tycker jag! Att köra på nån som utför sitt jobb låter ju inte klokt!!! Fy skäms!

    Kram till dig! Och jaa, du skämmer bort Elvis! :D

    2011-04-06 | 14:59:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Usch ja, visst gör det ont när det ska tryckas i hop mellan två plastplattor.



    Klart man ska skämma bort katten, varför inte!?

    Vår lilla Lasse springer fortfarande runt och kissar lite inne trots kastrering så nu vet jag inte vad jag ska göra med honom... urtrist.

    2011-04-06 | 15:52:27
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Tuttklämmningen gick utmärkt!

    Visst blir man irriterad på hur folk parkerar ibland och om det inte fanns lapplisor, hur skulle det då se ut?!

    Det som retar mig, det är att folk inte tycks fatta att de bara utför sitt jobb!

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Idag gjorde det inte lika ont som det brukar, kanske beroende på att de förmodligen hänger mer än förra gången....

    Elvis har "peppar, peppar" inte kissat utanför lådan ännu, men det kanske kommer..

    Ha dé!

    2011-04-06 | 19:13:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    till "TT"- prova Feliway- ferromoner. Rätt dyrt men det kan det bli med kiss-sanering också!

    Åsa- Jag brukar säga till mina katter att Åh vad ni är bortskämda! Och tillägger- fast vad ska jag annars ha er till? ;-)

    2011-04-08 | 02:00:47
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Javisst ska man skämma bort sina djur, man gör ju det med barn/barnbarn så...

    Ha dé!

    2011-04-08 | 11:53:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vaddå bortskämd katt? Jag matade våra katter med köttfärs och stekt kyckling idag. :-)

    Klart att lapplisorna gör sitt jobb och det är bra att de finns för hur skulle folk annars parkera? Vid lastzonerna som jag gjorde? Haha.T.o.m. polisen jag pratade med då jag ifrågasatte böterna tyckte att det var tvetydigt då markeringen på asfalten var kvar. Jag försöker alltid följa trafikregler och parkeringsregler för de finns ju av en viss anledning - för att det ska bli säkrare i trafiken.

    Kram.

    2011-04-09 | 01:48:19
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: