Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Rosor äro röda, violer äro blå"...

Kategori: Allmänt

...smultron äro söta...
Så tänkte jag idag när vi var till kyrkogården och satte blomster på gravarna..
Speciellt min mormor och morfars grav, de betydde så mycket för mig och de var verkligen söta båda två!
Planterade ju rosor på gravarna förra året och har för mig att den på deras grav gick åt det röda hållet så därför blev det violer idag och rosen hade faktiskt börjat komma så smått så det blir nog "rosor äro"...
Varmt har det varit, 23 plusgrader i skuggan och det var ljuvligt att sitta under parasollet i trädgården och titta på vår tokiga katt när han jagar humlor!
Han har en förkärlek till just humlor och det är häftigt hur han "tar ner" dem med tassen, "plaff" säger det bara och sen så leker han för fullt och jag lovar, humlorna tycker inte alls att det är lika kul som han!
Elvis var lite konfunderad idag, hans tjejkompis fick massor med "däng" av "Storskräcken", en stooor hankatt som bor två (2) hus ifrån oss! (Det är jag som döpt katten till "Storskräcken)
Elvis satt på vår trapp och såg, hur mycket "däng" lilltjejen fick och han visste inte hur han skulle göra tror jag, för jag hade dörren öppen och såg hur han tvekade om han skulle ge sig dit eller om han skulle strunta i det (han är ju ingen bodyguard precis) och han velade fram och tillbaka, men när lilltjejen skrek och sprang hem så tittade Elvis på mig och jag sa, "kom in du" och vips så var han inne!
Den katten, "Storskräcken" har Elvis fått mycket spö av och jag lovar, det är en STOR hankatt!
Nu ligger Elvis i soffan och tvättar sig, det kan ta flera timmar, men så är han stilig också!
Han har lärt sig mer och mer att uträtta sina behov ute, men ibland kommer han i 250 knyck upp för altantrappen och in med "bredhas" i hallen där hans låda står för att då, då är det jäkligt bråttom!
Maken, han har lagt sig redan, han ska jobba i morgon!
En altan ska han och en till "kille" (67 år ung)  bygga åt en dam och det innebär att han blir borta på dagarna ett par veckor i alla fall och det kommer att bli skönt både för honom och mig, att få vara lite ifrån varandra och så tjänar han litegranna också (inte helt fel...)
Vi har ju planer att åka till Skottland i höst och det kostar ju litegranna...
Efter det har vi tänkt oss till Island, det är ju ett så fantastiskt land och enligt maken helt fantastiska människor som bor där...
Ja, den som lever får se, men man måste ju ha visioner...
Ha dé!//tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilket skådespel med alla katter! :D Ni har visst egen och gratis underhållning!



    Skottland låter härligt, hoppas altanbygget ger plenty klirr i kassan.



    Kram och tack för grattiset! :D

    2011-04-26 | 09:17:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du kan inte ana, vad vi skrattar åt denna katt!

    Maken tjänar ju inte "storkovan", men lite tillskott blir det ju i alla fall..

    Ha dé!/Kram

    2011-04-26 | 14:31:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Visst är Island ett fantastiskt land och människorna helt underbara, speciellt de som är födda i Sverige ;-).

    Men jag hoppas att ni inte funderar på att åka hit förräns nästa sommar då, Island är absolut bäst på sommaren och det är vackrast på Nordsidan !

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-04-28 | 08:45:17
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • TT säger:

    Åh vad jag önskar att mina katter kunde vara utomhus också istället för bara på en balkong. Men snart är det dags att presentera dem för stugan så då blir det i alla fall lite uteliv.

    Island är mitt drömresemål också så du får berätta sen.

    2011-05-02 | 08:45:49
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här: