Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Stormar gör det...

Kategori: Allmänt

..rejält!
Undrar hur det är i Skåne, där har väl folk blåst bort!
Helt otroligt ändå, vad effektivt det är med blåst, man kan nästan stå och se hur snön försvinner i trädgården!
Där lilla prinsessan igår låg i en snöhög och hade massor med snö över sig och sin overall, där är det knappt någon snö kvar idag!
Elvis, han har jagat gamla löv som blåst omkring (ja, jag är ingen lövkrattare på hösten) och igår kom han hem med sin första råtta!
Han fick inte komma in, men vi berömde honom rejält (har hört, att man ska göra det), han blev lite sur över att maken stängde dörren, men se där går gränsen!
Vi har ju haft funderingar på en kattlucka, men jag tror inte att det är nåt vidare att få in döda råttor och annat "smått och gott"...
Kokar höns gör jag  idag, det har aldrig hänt förut, kan inte minnas att jag gjort det, fast minnet kan ju svika..
De hade så billigt på City Gross att jag tänkte att, va sjutton, blir det inte bra så har det ju i alla fall inte "kostat skjortan"...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Menar du att ni fick tag i en gammal höna? Såna har jag inte sett i butiken på mannaminne!

    När Loppan levde kokade jag kyckling varje vecka till jyckarna, när katterna flyttade hit fick dom också kokt kyckling. Det blev alltid en ljuvlig buljong som jag tog tillvara på, antingen lagade jag en soppa eller så frös jag in i kuber till grytor. Då kände jag mig såå duktig! Tror faktiskt jag ska koka kyckling nästa vecka, inte utan att jag saknar att rensa kyckling, hihi

    Vi har inte blåst bort, men nästan!

    Kram

    2011-04-07 | 19:37:50
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Det var då världens minsta hönor som var jag fick tag i, knappast värt elen att koka dem eftersom man måste koka så länge!

    Det blev ju gott, men hädanefter blir det att köpa kyckling eftersom Elvis tyckte att det var jättesmarrigt..

    Han är inte ETT DUGG bortskämd den katten inte!

    Ha dé!/Kram

    2011-04-08 | 11:52:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Nä det är ingen höjdare när katterna kommer in med sina byte, här kan vi inte ha fönsterna helt öppna för då kommer de in både med fåglar och möss ...

    Önskar dig en skön helg, kram.

    2011-04-09 | 06:16:40
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: