Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Strålande sol...

Kategori: Allmänt

....har det varit i ett par timmar redan..
Var uppe "före tuppen" i morse, maken skulle till tandläkaren redan klockan 7 och hans klocka ringde vid 5.30 så då kom ju Elvis och tyckte, att det var dags för uppstigning!
Gör mig ingenting att gå upp tidigt om det är som idag, ett strålande väder och pippina "pippar" (som yngsta dottern sa när hon var liten) för fullt!
Nu ska visst maken dra ut en visdomstand idag och jag vet ju, hur "ämlig" han kommer att vara, det ska bli skönt att åka till frissan vid lunchtid, det är dags att "sanera" uppe på huvudet igen, ser som vanligt ut som en tvättbjörn!
Är inte alls bra i benet, men jag är ju kvinna, så det är bara att "bita ihop"...(eller, jag är envis som en röd gris kanske man ska säga..)
Elvis, han går in och ut via sin "kattstege", jätteduktig är han, men se, kissa och bajsa, det gör man inte ute, nej, det springer han in för att göra på lådan!
Tids nog lär han sig väl att göra det ute också, det är ju fortfarand tjäle i backen så det finns väl inte så mycket att krafsa över än så länge..
Förresten. jag tittade på Uppdrag granskning igår om pedofiler och jag säger bara det, sådana program är inte bra för mig och mitt redan höga blodtryck!
Stackars, stackars  barn som blivit utsatta för dessa äckel! 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas maken överlever och att ditt onda ger med sig snart! Här ska vi också till frissan i morgon, skööönt!

    Kram!

    2011-04-14 | 12:46:31
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Usch va trist med knäet som inte blir bra...jag väntar fortfarande på röntgensvaren på händerna, det enda jag kan göra med dem är just...peka med hela handen, "ler"

    Jasså den lymmeln kommer in på toan, det gör inte våra längre, det är så skönt att slippa sanden över hela hallen...

    Ha nu en skön helg, vi åker till Falun på söndag för att gratta tjejerna

    Kram

    2011-04-15 | 18:24:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Anonym säger:

    Tofflan:

    Nu blev det ju inte så att det drogs någon tand igår utan det är framskjutet till början av Maj och då så...

    Skööönt att få av sig håret!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Inte illa att kunna "peka med hela handen", väldigt användbart många gånger..

    Jodu, här kommer han in med "bredsladd" och fort, fort på lådan, ser fram emot att slippa allt kattsand på golvet..

    Välkommen till Falun!

    Ha dé!/Kram

    2011-04-15 | 19:12:51

Kommentera inlägget här: