Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vill man tjäna riktigt mycket pengar...

Kategori: Allmänt

....ska man ägna sig åt annat..
Så säger Maud Olofsson, som själv tjänar 450.000/år + 108.000/mån !!!
Jag bara undrar, vilken planet kommer hon ifrån?!
För mig är det enormt mycket pengar, men vi tänker väl lite olika kanske.....
Här i Falun har vi haft dryga 20 plusgrader idag och det har varit ljuvligt att sitta ute i trädgården, inte ett dugg har jag gjort mer än att hänga lite tvätt och sedan plocka ner den då den var torr..
Maken, han vet precis vad en kvinna vill ha, han kom med ett glas rosé och det var sååå gott!
Elvis, han har fullt upp med att retas med Nisse, grannkatten som är nästan 15 år och som har haft sitt revir lika länge...
Först så var Elvis som matte, "blyg och tillbakadragen"...men nu så har han kaxat till sig rejält och han åker på däng, men så är han där igen och jäklas och åker på däng...osv...
Kul att titta på honom är det och man får sig goda skratt varenda dag!
Gävle var vi till igår, med rutschkana och liten studsmatta (som har 28 år på nacken), Ture blev jätteglad och testade grejorna fast han var sjuk...
Feber hade han  och var ganska hängig, men det var ju så fint väder att han kunde vara ute ändå med oss andra.
Kul att se, hur trädgården ser ut hos dem, de vet ju inte själva vad som kommer upp ur marken så det är ganska spännande!
Förresten, lammsteken blev väldigt mör och fin, jag tycker ju "sisådär" om lammkött (ja, inte det manliga könet då..) och jag tror att det beror på lukten, för det luktar "kofta"...
Nej, nu ska jag sätta mig vid tv:n, ser fram emot "Mästarnas Mästare", det är ett toppenprogram tycker jag!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Gillar det programmet jag med!

    Säkert skulle din Elvis platsa där, fniss! Alltid lika roligt att läsa om honom!

    Men vad synd att liten Ture inte var riktigt pigg...men go o gla ändå läser jag!

    Liten Max kom på påskafton och det låter som om dom kommer idag igen, jippi! Fast det tar lite på krafterna...

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-04-25 | 09:15:23
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Hmmm... jag skulle helt klart vilja ägna mig åt annat än att vara arbetslös för a-kassan på 9 840 kronor i månaden kan inte jag leva på i alla fall.

    Elvis verkar vara en toppenkatt - och jag som är rädd för katter njuter av att läsa om hans eskapader... Jag kanske är botad! :D

    Kram!

    2011-04-25 | 09:57:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, visst är det ett bra program!

    Ture var väldigt hängig och naturligtvis inte lika glad som han brukar vara, men otroligt go ändå och visst tar det på krafterna att vara mormor, men så roligt!

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Jag störde mig ofantligt på hennes uttalande, sitter man med dessa pengar i månaden, då är det "ingen konst att skita när man har hela arselet fullt"!

    Elvis är en toppenkatt, till och med jag som varit livrädd för katter tycker det och det säger inte lite!

    Ha dé!/Kram

    2011-04-25 | 18:22:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: