Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Elvis och jag är på loftet"...

Kategori: Allmänt

...stod det på en lapp då jag kom hem..
Jag har skjutsat hem prinsen till moder och lilla prinsessan och när jag kom hem så undrade jag var maken tagit vägen..
Då hittade jag lappen som han skrivit och det visade sig, att Elvis låg på makens bröst och tittade på tv där uppe..
Loftet, där är det mysigt att vara då det regnar så jag förstår att de ligger däruppe och har det bra!

Ska snart ringa till maken och tala om att maten kommer att serveras om en halvtimme, det blir tjocka honungsglaserade revbensspjäll idag, passande mat när det är "skitväder" (som de fleste kallar det, inte jag för jag bara njuter, det är + 15 grader och spöregn!)

Prinsen, han har vuxit i sommar!

Dottern rensade ur hans garderob idag och jag ljuger inte om jag säger att det blev väldigt tomt i den,

nu blir det att ekipera honom till skolstarten, prinsessan, hon har då kläder så hon klarar sig (gudskelov)!
Nej, nu ska jag fixa det sista med maten...
Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja men tänk att det bara är barnen som blir äldre och inte vi?! ;-) Fast ändå växer jag ur mina kläder... Konstigt...

    Kram!

    2011-08-07 | 16:30:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag måste då ha fukt i garderoben för alla mina kläder krymper...

    Ha dé!/Kram

    2011-08-07 | 16:49:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: