Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Barn som blir mobbade...

Kategori: Allmänt

...skrivs det om i tidningarna så fort det drar ihop sig till skolstart..
Min/vår prins, han var utsatt för just det under hela tiden i förskoleklass och en bit in i ettan och det var inte bara från andra elever utan det var också de vuxna som bidrog till det eftersom de la skulden på prinsen, att han inte var en sån kille som gillade att "leka" lika tufft som de andra och att han på så vis var den bidragande orsaken till just mobbingen!?
Han var 6 år!!!!
Jag skulle kunna "sparka mig själv runt kvarteret" för att jag/vi inte helt sonika tog honom därifrån på en gång då jag/vi märkte att han inte mådde bra!
Kan tala om, att det känns i ens hjärta då man ser hur en liten kille som längtat efter att få börja i förskoleklass sakta men säkert bryts ner och som nu vid 9 år och elev på en annan skola inte ens vill se på skolfoton från sin första tid i skolan!
Nu går han som sagt var på en annan skola, det är en friskola som han hade jätteturen att komma in på, visserligen en bit in på höstterminen, men det var inga som helst problem, han kände sig trygg från första stund.
Lilla prinsessan har ju också börjat på den skolan och jag kan lova, att hon trivs som fisken i vattnet!
När jag frågat prinsen, vad som är så bra med den skolan han går på nu, så svarar han att, "vi bryr oss om varandra på min skola och så lyssnar lärarna på oss"..
Bra tycker jag!
Men, visst ska det väl vara så på alla skolor..
Idag har jag en "låg" dag, har inte sovit något i natt och det visar ju sig under dagen, men jag har inget på "agendan" i alla fall så det spelar väl inte så stor roll...
Maken är ledig från jobb, han har ont i ryggen och ska till sin "kotis" på eftermiddagen, kan tala om att det är enerverande med en karl som hela tiden påtalar hur jobbigt det är att ha ont!
Mmmmm... du kan ju få låna min kropp ett tag, fast det är synd om dig, det är det!
Precis så säger jag...
Mulet är det idag, inget regn än så länge och ganska varmt, Elvis är inne just nu och det är lite konstigt för han brukar vara ute mesta delen av dagen för på nätterna håller han sig inne och jag tror, att det beror på att det är kolsvart på kvällarna och natten nu, en katt kan väl också vara lite mörkrädd..eller?
Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Skönt att det ordnade sig för Prinsen! Det är för jävligt när inte bara barn utan vuxna mobbar!



    Har också en dålig dag idag, är arg som ett bi.



    Men snäll kram till dig!

    2011-08-16 | 12:58:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Ja, här hittade jag ett exempel...

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hennes-satt-gor-att-hon-blir-slagen_6391009.svd

    2011-08-16 | 14:14:59
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jadu, vad ska man säga efter att ha läst artikeln..

    Så om man är autistisk så får man stå ut med att bli mobbad, det är ju så det verkar vara och jag blir så f-bannad!

    Stackars jänta och alla de som är mobbade!

    Jag är så tacksam att prinsen fick möjlighet att hitta igen tron på människan och att prinsessan slipper utstå det han fick göra.

    Ha dé!/Kram

    2011-08-16 | 15:35:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Visst gör det ont i hjärtat när de små mår inte bra och tyvärr är det ju som du säger inte alltid bara barnen som mobbar ...

    När min äldsta sondotter gick på dagis här på Akureyri blev hon mobbad av en förskolelärare och jag är än i dag såå arg på mig själv för att jag inte klagade till rektorn ...

    Tack o lov flyttade de så till Rvk där som hon gick på en helt underbar lekskola.

    Sköt om dig, kram

    2011-08-16 | 19:31:07
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • SoP säger:

    "vi bryr oss om varandra på min skola" - åh jag blir ju gråtfärdig-

    2011-08-17 | 01:17:24
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Och sen var det så himla konstigt att barnet bara var autistiskt på skolan och inte hemma... Jag blir vansinnig!!!



    Men kram till dig!

    2011-08-17 | 10:06:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Vet ju, att ditt äldsta barnbarn är autistiskt och det gör mig så ont att höra, att hon varit utsatt för inkompitent personal.

    Vilken tur, att de flyttade så att hon var tvungen att byta skola och att allt funkar bra nu.

    Ha dé!/Kram

    2011-08-17 | 10:30:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Javisst blir man gråtfärdig, men det är ju så det SKA vara!

    Ha dé!

    2011-08-17 | 10:31:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, visst var det besynnerligt!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-17 | 10:32:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: