Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vad det är skönt med...

Kategori: Allmänt

..."egentid"..
Inget ont om min man, men visst är det skönt när han är iväg och jobbar lite mellan varven!
Han kom hem efter klockan sex igår kväll och då var han ganska trött eftersom han hållit på och grävt hela dagen.
I morse före klockan var sju var han och Elvis uppe, tidningen var hämtad och katt´n hade fått ny mat, kaffet luktade ända upp på övervåningen och inte sjutton kunde jag sova längre då...
Det var inte meningen att maken skulle jobba idag, men det ringde och just nu har han åkt iväg för att hjälpa en karl med att gräva och skotta någonting (jag lyssnade inte så noga..) efter det ska han till en dam i andra änden av stan och klippa gräset åt henne, ett gräs som troligen är väldigt högt eftersom hon inte fått det klipp sedan i början av sommaren då två killar från Veterankraft var dit..
Jag, jag ska bara njuta hade jag tänkt, men först ska jag diska efter lunchen och så ska jag hänga ut lite tvätt på tork, men efter det så blir det att "sitta på hela ryggen" ett tag med en god bok!
Elvis, han har bara slagits två gånger idag, vilket vi hört i alla fall, men det lär väl bli fler eftersom "storskräcken" två hus härifrån gör sina lovar in på Elvis tomt/revir och jag kan ju tycka, att det är riktigt agerat utav Elvis, är det hans tomt/revir så är det!
I morgon kommer mormors lillprins Ture hit en sväng, han och fadern hade visst ärende till Falun och jag gissar, att det är ett besök på jaktbutiken som gäller, det börjar ju dra ihop sig till jakt...
Mycket trevligt med en måg som på eget bevåg (vilket bra rim det blev) besöker svärföräldrarna, sån´t gillar jag!
Idag gör lilla prinsessan sin första dag på fritids och hon hade varit uppe innan klockan hade ringt i morse!
Kunde riktigt "känna" hennes förväntan och jag hoppas verkligen att hon har en bra dag.
Prinsen, han har ju gått på fritids i några år nu, så för honom är det ju inte nytt men efter ett långt uppehåll, vilket det varit (sedan i mitten på juni) så kan det ju kännas lite nervöst kanske...
Nu kom Elvis in, han har en liten fjäder i mungipan, undrar vad det beror på?!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Måg är då svärson, eller ? Kul i allafall att han tittar in ;-).

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-08-10 | 01:40:32
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Ja, det är svärson och det är jättekul att han kommer spontant, även utan dottern..

    Ha dé!/Kram

    2011-08-10 | 09:48:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Hoppas det har gått bra för prinsessan!



    Och visst är det skönt med egen tid - men uj, vad jag tycker att det blir tradigt ibland när Anna jobbar hela dar och sen när hon kommer hem ska jag dela henne med barnen!.. ;-)



    Kram kram!

    2011-08-10 | 10:58:20
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, det kan vara jobbigt ibland och speciellt för er som aldrig varit "ensamma", om du förstår hur jag menar..

    Ni har ju alltid haft barn omkring er i erat förhållande och det kan vara påfrestande, jag vet!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-10 | 18:40:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: