Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varken enkelt eller billigt...

Kategori: Allmänt

...att skicka surströmming med buss..
Ja, jag hade tänkt skicka ett par burkar med surisar till en blogg/facebookvän uppe i Piteå!
Det var så svårt att få tag i den "delikatessen" uppöver tydligen och jag tänkte då, att det måste ju gå att skicka med buss som bussgods...
Sagt och gjort, jag hörde mig för och det var inte bara väldigt dyrt (om man ville förvissa sig om att paketet kom fram..) och skulle någon burk explodera så var det jag som blev skadeståndsskyldig OCH det är ju inte det bästa vädret att skicka jästa burkar i!
Det är varmt, jättevarmt!
Jag är ledsen att jag inte fick iväg ett par burkar, för surisar, det har vi hemma, ganska gott om också...
Maken, han åt surisar igår, vi var till Tyresö tur/retur för att hälsa på makens kusin, han är ju sjuk, har Parkinson och en demenssjukdom så vi tyckte det var ganska angeläget att besöka han och hans fru.
Det blev en lyckad dag, visserligen lång väg med bil, men...
Idag har jag prinsen här, min lillprins Ture med fader har också varit här på hemväg från stugan och det serverades chili con carne till lunch, ett önskemål från prinsen eftersom det var "flera år sedan" han fick det och han tycker ju att det är såååå gott!
Maken har varit ute och åkt motorcykel ett par timmar, men det var så varmt tyckte han..
Elvis, han har "lyst med sin frånvaro" sedan i morse, han kommer väl hem när han blir hungrig antar jag...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • joanna- att leva med Aspergers syndrom säger:

    Jag tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar med fina priser på min blog tex ett present kort på 500 kr från sovtex. Det finns även en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/dagen så passa på att gå in och anmäla dig:)



    Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?;)

    kram

    2011-08-05 | 15:42:57
    Bloggadress: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här: