Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Dansuppvisning...

Kategori: Allmänt

...har det varit i helgen..
Som vanligt vid den här tiden så är det ju dansuppvisning, båda små kungligheter går ju på dans, prinsen på "Hip Hop-street" (tror jag det heter) och lilla prinsessan på "Disco"..
Idag var det uppträdande utav båda barnen och det kan göra mig liiiite irriterad, just det att igår (lördag) så hade prinsen uppträdande och idag hade båda uppträdande och jag kan tala om, att det är inte gratis för föräldrar och andra anhöriga att bevista detta!
Det innebär, att igår (lördag) så var barnens fader och farföräldrar där för att se prinsen vara med i en dans, lilla prinsessan fick då vara en i publiken och idag så skulle båda uppträda i varsin dans och vi var där, moder, fader (som fick morfars biljett eftersom han är sjuk) och så jag då och jag kan inte förstå, att föräldrar som har mer än ett barn ska vara tvungna att betala biljett båda dagarna..
Denna helg kostade denna familj mer än 700:- och då är det inte billig avgift för dansen som sådan heller..
Nu tycker ju de små kungligheterna att det är jätteroligt att dansa och visst, man ska ju investera i det de gillar, men...
Kommer ihåg då mina döttrar gick på buggkurs på en dansskola här i Falun, jag trodde jag skulle bli tokig!
Inte nog med att det var svindyrt, det fanns ju inga killar att dansa med, de var tvugna att "ragga" upp varsin kille som ville börja på dansskolan...helt knäppt!
Ja, ja, man får väl vara glad att de inte spelar hockey, det är ju en utav de dyraste fritidssysselsättningarna...
Men, visst kom det en tår i mormors ögon när de små kungligheterna stod på scenen och dansade, man riktigt kunde se hur de njöt!
Nu är det väl inte förrän till sommaren som man ska dit igen och kolla vad de lärt sig..
Ute är det ganska kallt just nu och så har vi faktiskt snö som ligger kvar!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Nej det är hutlöst! I mitt förra liv hade vi en liten flicka som dansade magdans. Hon fick två gratisbiljetter - att fördela på pappa, pappas fru, mormor, mamma och mammas flickvän (jag). Det blev dyrt. Och svårt. Så ingenting har tydligen förändrats. :-(



    Kram!

    2011-12-12 | 19:22:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är inte klokt vad man ska "skinnas" som förälder så fort det handlar om dans!

    Barnen går ju även på karate och det kostar bara en bråkdel mot dansen och då får de sina första dräkter!

    Tur, att man klarat av barn/ungdomsåren och alla jäkla aktiviteter.

    Ha dé!/Kram

    2011-12-12 | 20:43:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: