Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Kvalitetstid"..

Kategori: Allmänt

...med äldsta dottern har jag haft idag..
Maken vaknade med halsont och täppta näsborrar och alla vet ju hur sjuk en karl blir då..
Det var även skidor på tv och då vet jag att han väldigt gärna vill vara hemma och tycka synd om sig själv och titta på skidskytte, längdskidor och så curling, inget utav det är jag speciellt intresserad utav så jag och äldsta dottern kom överens om att ta en mor/dotter dag.
Vi gjorde inget särskilt egentligen, åkte en sväng och kollade hur folk har "julat" till det och sedan åkte vi till ett café här i Falun, ett gammalt anrikt sådant och där satt vi i ett par timmar, kollade på folk och pratade.
Kan inte komma ihåg när vi gjorde det senast, bara satt och pratade utan barn, det var faktiskt riktigt skönt..
De små kungligheterna är hos fadern denna helg, men i morgon förmiddag ska jag hämta dotter och kungligheter för i morgon är det dansuppvisning och båda barnen är med!
Det är ett par timmar på förmiddagen som går åt till att träna lite och sedan så får man komma och titta på, det är ju inte gratis, men man lär ju ställa upp..
Tycker att det är lite snålt att inte bjuda föräldrar på dansuppvisningen, för det är inte billigt att låta barnen dansa, svindyrt är det!
Annars så är det lugnt här hos oss, det är en "galen" katt som kommer in emellanåt, blir så arg på honom då han kommer in och går direkt till soffan och klöser allt vad han har på den, han har ju för sjutton hela skogen och alla träd på tomten att klösa på!
Fast maken, han tycker inte att det gör så mycket, "han är ju så go"...jo, jag tackar jag!!
Jag är där med vattensprutan så fort jag hinner och jag behöver inte mer än visa den så springer Elvis och gömmer sig och jag kan lova, att han har smaaaala ögon då han tittar på mig!
Ute har vi fått omkring en decimeter snö och det har varit ett par minusgrader idag så det är riktigt fint och mycket ljusare.
Väntar på att "Så mycket bättre" ska börja, skippar Nobelmiddagen eftersom jag inte fick någon inbjudan...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Olle upptäckte ganska snabbt att den nya soffan var klösvänlig så jag har fått hänga plädar runt om och stoppat kuddar bakom så han inte kan röja bakom... man blir lite trött.

    Mysigt med mor-dotter-dag. Får det med mellandottern då och då numer men yngsta bor ju i Åsele så där blir det inte mycket... tyvärr.

    2011-12-10 | 23:11:25
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Så mycket bättre är himla bra. Enda teveprogram jag inte vill missa.

    2011-12-11 | 00:56:55
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Jag ska väl få mitt begär stillat denna veckan antar jag...dottern planerar att vara här hela veckan med Maxen...roligt men jobbigt också! Får väl vila på jobbet...fniss!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-12-11 | 08:45:09
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag har också plädar på vår soffa, men det finns ju vissa ställen där det inte är några så där du...

    Visst är det skönt med lite kvalitetstid emellanåt..

    Ha dé!

    2011-12-11 | 19:35:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Håller med dig!

    Ha dé!

    2011-12-11 | 19:36:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, det är jobbigt när det blir längre tid, även fast man njuter så..

    Du har ju barnbarn på "håll" precis som jag har Ture och det blir ganska "komprimerat" då man träffas och gärna lite "intensivt", men tiden går ju så fort och det gäller att njuta!

    Ha dé!/Kram

    2011-12-11 | 19:39:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: