Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man behöver visst inte vara snäll...

Kategori: Allmänt

...längre då julen är slut..
Elvis har hela morgonen suttit och "lurat" på hackspetten som äter för allt han är värd utav fågelmaten och en favorit är faktiskt svålen utav skinkan som hänger ute.
Har hört Elvis "låta" lite då och då och jag har bara väntat på att han ska göra ett riktigt utfall..
Kan tala om, att det var "på fjädern" att hackspetten fått sätta livet till och jag förundras över hur Elvis, som är så "välmående" kan vara så jädrans snabb!
In kom han efter sitt misslyckande försök att få sig en riktig munsbit (det är ju lite mer kött på en hackspett än en sparv..) och att han var sur, det märktes!
Tittade på mig med smaaala ögon och jamade till lite, sen gick han en trappa upp till maken som ligger på sängen och kollar skidor på tv..
Ute har det varit ett riktigt vårväder, fåglarna kvittrade för fulla muggar i morse då jag hämtade in tidningen och det till och med luktade vår!
Det var 4,5 minusgrader, lite snö här och där och ja, det var precis som på våren..
Nu tror ju inte jag att vi kommer att klara oss undan snö och kyla, men jag tycker att det är skönt som det är nu, det får gärna vara så för min del, det är ju inte plaskigt i alla fall.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: