Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Alpint och skidskytte...

Kategori: Allmänt

..på tv, då är maken nöjd och glad! "Tänk, jag har varit igång hela dagen", sa han för ett litet tag sedan och med det menade han att han varit i "snickarboa" och putsat på sin moped och däremellan suttit vid tv:n! "Vad har du gjort då" frågade han mig...? Ja, sa jag , jag har skjutsat ädlsta dotter med kompis till Vikinglinebussen i morse, gjort frukost, handlat, lagat lunch (pölsa till maken), diskat x 2, hängt två maskiner tvätt, skalat potatis, dammsugit, torkat golv och däremellan så har jag bara "slappat", sa jag... "Ska bli skönt när det blir kväll och vi kan sätta oss vid tv:n och bara ta det lugnt" sa maken och jag bara suckade! (Ja, det ska ju göras middag, men den har jag ju förberett så det är bara att slänga in i ugnen och efter det så ska det ju diskas igen..) Men, jag ska inte klaga, jag har det bra och jag gillar att stå vid spisen och laga mat, men ibland blir jag bara så konfunderad över, hur f-n karlar tänker... (Ja, om de tänker över huvud taget?!) Yngsta dotter med familj har flyttat till eget hus nu i veckan och jag är så nyfiken, men jag kommer inte att åka dit förrän alla magsjukebaciller är utrotade! Nu har de varit dåliga i magen igen! Lillprinsen Ture´s farmor med familj är de som magsjukan gör ett besök hos just nu och hos dem var Ture i förrgår så det lär väl dröja innan man gör ett besök i Gävle.. Ute har det snöat idag, stooora flingor, det var jättefint, men maken han tyckte att det var så onödigt med mer snö, jag påminde honom om att det faktiskt bara är den 4 februari och det är mer "regel än undantag" att det snöar då.. Hoppas alla får en bra helg och att alla klarar sig undan kräksjukan! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Håller faktiskt med din man om att det gärna får sluta att komma snö och vara kallt nu, vet ju att det bara är februari men jag är såå trött påt ...

    Förstår att du inte vill hälsa på när det är magsjuka på gång, det brukar jag också försöka undvika.

    Önskar dig en skön helg, kram.

    2011-02-05 | 03:05:25
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Inga Magnusson säger:

    Ha ha... Du beskriver könsskillnaden där så träffande! Vårt dagliga "pyssel" räknas mer som hobby än som jobb!

    2011-02-05 | 07:42:47
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Doris:

    Ja, nu räcker det med snö tycker jag, men som sagt, det är bara början av februari än så...

    Magsjuka, det är en utav de värre sjukdomarna som grasserar och jag vill inte ha den!

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Ja, säg den karl, som håller på med något och samtidigt gör en fyra, fem andra sysslor...

    Men, det är ju som sagt vårt dagliga "pyssel"..

    Ha dé!

    2011-02-05 | 09:37:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Här i Uppsala och i Förorten är vi friska.

    Kram!

    2011-02-05 | 14:37:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Jaadu, undrar när vi kan sätta oss ner och bara titta på tv och känna oss lediga och inte behöva tänka på matlagning och disk och allt annat som inte görs av sig självt??? Tänk att få slippa alla såna måsten åtminstone en dag i veckan. Jag försöker införa det här hemma men det går trögt.

    Kram.

    2011-02-05 | 14:59:19
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Skönt att alla är friska igen!

    Ha dé!/Kram



    Ninni:

    Jag tror, att det liksom "sitter i ryggmärgen" på oss kvinnor att vi ska hålla på och plocka, även om det inte är nödvändigt...

    Ha dé!/Kram

    2011-02-05 | 17:40:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: