Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Irritationsmoment...

Kategori: Allmänt

..kan vara många... Jag blir ju glad, när jag får kommentarer på min blogg, men kan bli irriterad då det är några som kommenterar, som bara har smink och mode i huvudet.. Jamen, jag är ju för f-n snart 57 år! (Ja, snart 56,5 om man ska vara ärlig).. Det som intresserar mig minst här i världen är nog smink ochh mode... Det som irriterar mig väldeligt, det är min make... Ja, när vi tittar på tex. "Svensk Maffia"..Då är han väldigt rasistisk i sitt tänk, även om han säger att han inte är rasist(och det vet jag att han inte är, han har jobbat med det mesta i världen), men hans kommentarer kan få mig att fullkomligt explodera! Sa till honom ikväll, att, det spelar väl ingen roll, vilken nationalitet du tillhör, är du förälder så är du och du älskar dina barn vilket som.. Hade mina döttrar varit så pass "svaga" (ja, det är säkert helt fel formulering) att de funnit sin gemenskap i ett gäng, vad kunde jag ha gjort som förälder? Jo, jag hade fortsatt älska dem som de barn de är till mig och gjort allt för att det skulle gått bra för dem. Blodtrycket, det skjuter i höjden vill jag lova, men jag vet ju att han inte är rasist, hade han varit det så hade vi inte varit gifta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hoppas blodtrycket är i rätt nivå igen nu?!

    Själv ids jag inte gå in i vissas bloggar o tacka för kommentaren hos mig....inte om man begriper att dom endast är ute efter att få kommentarer....och jag håller med dig, smink o mode är inte längre intressant!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-02-18 | 04:25:48
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Mig kan du lita på - smink och mode är INTE mina prylar! :D



    Massor av kramar och tänk på blodtrykcet!!!!!!!

    2011-02-18 | 12:33:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Det är precis samma här... min karl har åsikter så man kan baxna fast jag vet att det egentligen inte är så.

    Nu bor vi till exempel i ett invandrartätt område och i somras satt han glatt ute och snackade med gubbarn som spelade brädspel.



    Narkomaner är skit men min dotter.. ja... hon är min dotter fast narkoman... man kan inte bara döma och han älskar henne.

    2011-02-18 | 13:46:49
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det där med smink och mode, jag orkar bara inte...

    Visserligen har jag lite mascara när jag "satt på mig ansiktet", men det räcker!

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Vi är lika där också..

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Maken har så konstiga åsikter ibland att jag blir riktigt mörkrädd!

    Han har ju vänner från olika länder och olika religioner, men det är "en helt annan sak"....

    Förresten, hoppas det går bra för din J..

    Ha dé!

    2011-02-18 | 18:56:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: