Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

RWW...

Kategori: Allmänt

.betyder Runn Winter Week och syftar till sjön Runn som vi har här i Falun. En sjö, som tydligen är unik när det gäller långfärdsskridsko och Holländare är alldeles lyriska när de pratar om den.. Har skjutsat maken, han ska titta på sparkrace, långfärdsskridskolopp, veteranisracing (med bland annat "Posa" Serenius) och så finns det serveringstält lite här och var så det blir nog perfekt! Det var 12 minusgrader i morse och väldigt disigt och grått, men nu så har solen kämpat sig igenom lite så det kommer nog att bli en toppendag på sjön Runn! Själv ska jag bara njuta av att vara ensam ett par timmar och jag ska inte hålla på och plocka som jag brukar göra... Jag har inget intresse av att följa med maken och halka omkring på någon is, sparkrace, det har jag för mig själv här på gatan, för oj vad det kan gå undan ibland! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Hoppas du kan hålla fingrarna från "plocket" och bara njuta av de ensamma timmarna!

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram.

    2011-02-05 | 15:00:40
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Inte sjutton kunde jag låta bli att plocka lite här och där, men det var skönt ändå..

    Ha dé!/Kram

    2011-02-05 | 17:38:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Oj oj, hade ni så kallt igår?! Här var det nästan regn i luften och nån plusgrad.I morse var det minus, men nu när solen skiner på termometern visar den 15,4 - plusgrader! Och jag har dunjacka... Pinsamt...

    Kramen!

    2011-02-06 | 12:23:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här har det varit ett ljuvligt vårvinterväder idag, nollgradigt och strålande sol!

    Ha dé!/Kram

    2011-02-06 | 18:09:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: