Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Kaka på kaka"...

Kategori: Allmänt

...eller..? Prinsen har varit här hos oss idag eftersom han är lite krasslig och därför inte skulle gå till skolan och han fick välja vad vi skulle ha till lunch, det blev blodpudding och bacon (ingen favorit hos mig). Har bjudit hit grannarna Jim och Carina på middag idag och det serveras paltbröd och fläsk!! Det är heller ingen favorit hos mig, har svårt att svälja palten så det blir potatis och löksås till fläsket för den som vill ha, men snacka om "kaka på kaka", det är ju i princip samma sak! (Nu var det så, att just paltbrödet var bestämt sedan en tid tillbaka.) Har myst med min prins idag och vi har titta på Harry Potter (första filmen) och så har vi gosat, struntar i om han skulle snmitta ner mig, måste passa på att få allt "gos" som finns, han är ju drygt åtta år och då blir man lite restriktiv med pussar och kramar... Nej, dags att sätta fart med maten.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Blodpudding, fläsk och palt är inget som jag äter, så det var tur att jag inte var bjuden! Men blodmat är nåt jag BORDE äta för mina röda blodkroppars skull... Suck...



    Kram!

    2011-01-27 | 12:00:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag är inte heller så förtjust i blodmat och palt äter jag inte!

    All blodmat är ju järnrikt, men jag håller mig till persilja...

    Ha dé!/Kram

    2011-01-27 | 12:04:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: