Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Lugna puckar"..

Kategori: Allmänt

...kan man säga att det varit/är här idag.. Maken sitter och tittar på handboll och jag sitter vid datorn.. Middag har vi ätit och idag blev det havsabborre, någonting jag inte gjort förut, men det blev helt OK tycker jag. Slängde in den i ugnen i folie och så åt vi färskpotatis till (importerad och jättebillig), romsås gjorde jag också och visst, det var gott, men inte som "vanlig" abborre, föredrar ju den! Igår var äldsta dottern och jag till Gävle och hälsade på vår lilla charmbubbla Ture, helt otroligt vad mycket de lär sig på en vecka! Tråkigt, att de bor så pass långt härifrån, men det finns ju de som har sina barnbarn flera hundra mil ifrån sig så jag ska väl inte gnälla.... Vädret har varit "sådär" idag, det har snöat och det har varit ganska varmt, bara någon minusgrad och det har framförallt varit ljust, man behöver inte tända lyset inne förrän vid halv fyra-fyratiden och det är ju ett framsteg, snart är det vår! Nu väntar jag bara på att "Stjärnorna på slottet" ska börja, ska bli intressant att få ta del av Marie Göranssons liv, tycker att hon är en väldigt "behaglig" människa och så tycker jag att hon bär på en "inre" skönhet... Hoppas alla får en bra lördagkväll! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vilken fantasi du har då det gäller mat. Det där med fläskkarré lät ju himla gott.

    Skönt att få tid att tillbringa vid datorn. Jag har inte haft så mycket tid över till den nu ett tag men i morse kunde jag inte ligga kvar i sängen för värken så jag klev upp, koka kaffe och satte mig för att läsa bloggar... en skön morgon.

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2011-01-23 | 09:29:02
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Havsabborre låter jättespännande, det har jag aldrig provat!

    Kramen!

    2011-01-23 | 14:57:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Kan verkligen rekommendera "polled pork" för det var så enkelt att göra och gott!

    Jag är inte lika intresserad av skidor som maken och jag tycker det är skönt att få sitta lite vid datorn mellan "småplockandet" här hemma..

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Blev lite besviken på havsabborre, det var inte speciellt mycket smak tyckte jag, men visst var det gott tillsammans med det övriga..(ett glas vitt till också, det var liksom "pricken över i:et)

    Ha dé!/Kram

    2011-01-23 | 15:16:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tina säger:

    Var och hälsa på en kompis igår och hon berättade att hennes gubbe satt vid tv´n om kvällarna och hon vid datorn. Detsamma brukar det vara hos oss också. ser nu att det är fler som gör så. ha ha ha

    2011-01-23 | 18:21:21
    Bloggadress: http://tinezza.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tina:

    Ja, här är det alltid maken som sitter vid tv:n och tittar på skidsport och det tycker ju jag är bra, då behöver han ju inte bli "sur" om jag vill sitta vid datorn...

    Ha dé!

    2011-01-23 | 19:54:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej, jag var så ambitiös att jag till och med handlat en gryta som tål ugnen! För att laga pulled pork förstås! Haha, betalade 25,- för en gammal gryta på loppis, det är ju dom gamla som är bäst. Mina kastruller har alla plasthandtag så dom duger ju inte. Ugnsformar har jag många, men inga med lock...o jag läste att du gillade köttet, så vi ska nog prova här också. Jag testade grytan med en vanlig köttgryta som jag lagade på spisen och den funkar bra. Köpte också färsk torskfilé till helgen, och den var full av ben. Urk, hatar fiskben, så jag lyckades inte äta upp den...

    Ha en fin vecka, nu är det alldeles lagom temperaturer

    2011-01-24 | 12:53:33
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Tyckte, att jag har en ny gryta, men efter att tänkt efter lite så kom jag på att den är 20 år nu...

    Men, de riktigt gamla grytorna (som min mormor hade), de är ju outstanding!

    Hoppas ni kommer att tycka om "polled pork", det var ju lite speciell smak på grund utav vitlöken bland annat...

    Håller med dig om att man tappar "lusten" att äta färsk fisk när det är ben kvar..

    Ha dé!/Kram

    2011-01-24 | 18:14:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: