Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Uppdrag granskning"...

Kategori: Allmänt

...är ett bra program.. Nu ikväll så sköt nog mitt blodtryck rejält i höjden då jag tittade på det programmet, som handlade om pedofiler och pedofili! I Sundsvall hade ju en man som var dömd till sluten psykiatrisk vård inte bara dagliga obevakade permissioner, han hade egen lägenhet också! Inte nog med det, den låg i ett bostadsområde med många barn, barn som var hem till honom och som han gav presenter... Hans egen dotter kunde inte förstå, hur han kunde vara en fri man, att de hade släppt ut ett sånt odjur, som inte bara förgripit sig grovt sexuellt på henne från det att hon var mycket liten, han hade filmat det också, inte en gång utan MASSOR med gånger! Tyckte så synd om flickstackaren, tårarna bara rann på henne och det var modigt gjort av henne att ställa upp i tv och berätta om hur hennes barndom var med den djävulen, för en djävul var/är han! Nu hade han ju en egen lägenhet, som han fått hjälp med att skaffa utav rättspsyk!! Han, som egentligen skulle sitta på psyk, utan permissioner för det visade sig, att han inte alls var "frisk", han förgrep sig på en femårig flicka i lägenheten som han fått hjälp med att skaffa och det värsta av allt, det var ju att personalen på rättspsyk, de nekade till allting...De hade då inte hjälpt till med lägenheten... Ja, ända tills Janne Josefsson visade svart på vitt att det var just personalen som gett pedofilen hjälp med adressändring, bostadsbidrag och kronofogden (han skulle ju inte kunna betala skadestånd till de han tidigare förgripit sig på eftersom han behövde pengarna till hyran..!?) (De hjälpt även till att bära flyttkartonger från psyket till lägenheten med pedofilens tillhörigheter..) Undrar bara, hur f-n kan man släppa ut en sån på gatan, bland massor med barn!? Snubben på tv, ja han var visst överläkare på den avdelningen, han sa att han trodde inte att det gick att få en pedofil frisk... Hur i hela friden kan man släppa ut honom då?? Nu sitter han på rättspsyk igen, efter de nya övergreppen och jag tycker att de kan låsa dörren utifrån och sen kasta nyckeln långt åt helsike! Stackars, stackars hans dotter, hon får leva med det som hänt hela livet och det finns ingenting som kan göra hennes barndom ogjord... Skulle det komma till min kännedom, att någon förgripit sig på mina barnbarn, då kan jag lova att jag personligen skulle göra livet kort för den personen! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga Magnusson säger:

    Jag ser inte på det här programmet eftersom man ibland gör fula övertramp och hänger ut människor på ett otäckt sätt. Men om det är som Du beskriver så är det ruggigt. Hoppas det var enskilda människors dumhet och inte en glappande lagstiftning som orsakade detta. Hur som helst så ska självklart en sån person låsas in för gott och endast ha bevakade permissioner.

    2011-01-20 | 07:15:08
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Håller med Inga ovan! Jag ser inte heller på Janne Josefssons och hans program, han gillar mest att synas och höras själv, tycker jag. Men däremot är det ju förskräckligt att detta har kunnat ske och jag hoppas verkligen att det var ett undantag!

    2011-01-20 | 10:50:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Glömde kram! :D

    2011-01-20 | 10:50:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Inga:

    Jag brukar inte heller titta på Janne Josefsson, men just det här ämnet om pedofili tyckte jag var intressant.

    Nu var det ju bara fakta som kom fram (vilket det inte alltid är) och hur det har kunnat hända, det som hände i Sundsvall, det är för mig obegripligt!

    Ha dé!



    Tofflan:

    Ja, man får hoppas att det är ett undantag detta fall, annars vete f-n...

    Hur kan man låta en person gå fritt ute hela dagarna om man ska ha "sluten vård"?!

    Jamen då är man ju frisläppt enligt min mening...

    Ha dé!/Kram

    2011-01-20 | 13:03:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Jag såg faktiskt reprisen för nån timma sen- Jag brukar inte heller se de där programmen men nu var det mest att jag blev kvar där. Jag kunde inte begripa att kronofogden gick med på att Inte dra pengar? Har jag aldrig hört talas om- Hur fick han kontrakt utan jobb? Tyckte det var Oerhört starkt av dottern att vara så öppen! !

    2011-01-21 | 01:22:44
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag missade programmet och det kanske var tur.

    Kastrering? Vore inte det nåt?

    Kram.

    2011-01-23 | 09:25:34
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: