Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Att vara "koko" eller "kokoloko"...

Kategori: Allmänt

...det är en jäkla skillnad..
Ja, enligt lilla prinsessan i alla fall!
Vi satt igår och pratade om just det att vara "kokoloko" för hon tyckte att Elvis var det..
Jamen, sa jag, hur är man då då?
Elvis, sa hon, han tror ju att han är den som är bäst, men det vet ju vi, att det är han ju inte, för han är ju katt!
Men, han kanske tycker att han är bäst bland alla katter sa jag...
MORMOR...han har ju fått stryk så då kan han ju inte vara bäst, eller...ja, han är ju bra, men inte på att slåss och tror han att han är bäst, då måste ju han vara "kokoloko"!
Ja, vad säger man?
Jag försökte ju få henne att förstå, att man inte är vare sig "koko" eller "kokoloko", utan man är som man är..
I alla fall så hade prinsessan och jag en rock´n rollkväll bara hon och jag och till hennes absoluta favoriter..Larz Kristerz!!!
"Det här är bra musik det"!
Just så sa hon när hon tog fram det hon tyckte att vi skulle spela, men det blev lite Sara Varga också..
Hon hade satt på sig ett satinnattlinne (inte efter mig) och ett par gamla "klackskor", svärmors gamla käpp hade hon som "mikrofonstativ"/luftgitarr och det finns bara ett ord..BEDÅRANDE!
Tänk när hon stod och sjöng med till "spring för livet" och gjorde en koreografi som "satt som en smäck", då kan jag lova, att det fanns tårar i ett gammalt mormorsöga!
I natt klockan 02.03 så vaknade jag av att hon satt i morfars säng och grät, "han bet mig i tån" sa hon och menade Elvis (vilken hade legat i fotändan hos henne sedan klockan 23..)
Jag schasade bort Elvis och han såg väldigt sur ut och efter att ha pratat med prinsessan under förmiddagen så förstår jag ju varför...
Elvis hade tydligen sträckt på sig och ett utav hans klor hade rivit prinsessan på en tå..
Inte undra på att han blev putt...
Igår tog vi bort dränaget, det hade inte savat på ett par dagar och eftersom vi kunde fixa det själva  så slapp vi upp till djursjukhuset idag, det kanske fanns någon som behövde den tiden bättre än vi.
Yngsta dotter med familj (ja, Turebus med fader) är just nu i Eskilstuna, sitter enligt uppgift och grillar tillsammans med prinsen och "personen" och jag VET att de har det toppen!
I morgon är det Parken Zoo som gäller och jag tror ju att Ture kommer att uppskatta alla djuren..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    En blivande språkpolis, din prinsessa! :D



    Kram!

    2011-07-05 | 12:04:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det kan man aldrig veta, men "dagens" svenska är ju definitivt inte som när man själv var liten..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-05 | 19:14:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: