Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Fågelskräcken"...

Kategori: Allmänt

...Elvis..
Ja, han är inte bara en fågelskräck, han har nog blivit "gatans skräck"!
Kom underfund med det då han varit inne med mig nästan hela dagen och jag inte har hört några kattslagsmål..
Annars så hörs det sådana lite nu och då och det är alltid då Elvis är ute!

Har en känsla av att det kommer att bli dyrt att ha katt..

I morse gav han sig inte förrän åtminstone maken gått upp och så fort de kom ner på nedervåningen så stack Elvis ut!!

Kan tala om, att det var ganska tidigt och vi hade gladeligen sovit en stund till...
Elvis har ju sin kattstege och går ut och in som han vill, men i morse var han fruktansvärt envis, maken skulle upp!
Ja, det enda positiva, det är ju att man hinner mycket eftersom dagen blir lång..
Perfekt väder har vi haft idag, växlande molnighet, lite blåst och omkring 20-22 grader, ett riktigt "tant raffa-väder"!
Maken, han ska titta på fotboll han, jag sätter mig med en bok, läser just nu Patrik Sjöbergs bok "Det Du Inte Såg" och hitintills så tycker jag att den är "hyfsad"..
Får ju en helt annan bild utav honom eller, jag har ju förstått att hans uppväxt bestått av en frånvarande far och en kanske inte alltid "närvarande" mor och jag har ju även förstått att hans attityd berott på någonting..
(Jag köpte den boken till maken då han var sjuk och faktiskt sträckläste han den!)
Ha dé!/tant raffa



Kommentarer

  • TT säger:

    Olle är morgontidig här med. Vid tre härjar han tills jag går upp och slevar lite mat i skålen, sen snarkar han bredvid mej så gott igen.

    Lasse bara hänger med, han är rätt menlös haha, men han fortsätter kissa inne tyvärr.

    2011-07-14 | 11:16:07
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Skriv gärna lite mer om boken här på bloggen när du har läst den! Är lite nyfiken!

    Kramen!

    2011-07-14 | 19:20:03
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Visst är det ett jäkla otyg att de ska ha mat mitt i natten, Elvis har ju torrfoder och jag tycker att han ska nöja sig med det då han ätit upp det "götta"..

    Synd att Lasse fortsätter att kissa inne, vad kan man göra åt det?

    Hoppas han lär sig att man inte ska bete sig så..

    Ha dé!

    2011-07-15 | 11:42:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jodå, visst kan jag skriva vad jag tyckte om boken, hitintills är den "ganska bra"..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-15 | 11:43:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: