Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kan rekommendera...

Kategori: Allmänt

...två filmer..
För en gångs skull så lyckades vi hyra två filmer som var bra!
Den ena var "Svinalängorna", riktigt lyckad inspelning efter boken och jag blev positivt överraskad.
Maken tyckte att det var en väldigt "mörk" film och det var det ju..
Men som sagt var, filmen var bra!
Den andra filmen var "The King´s Speech" och den var jättebra tyckte jag, (gillar Colin Firth..)
Jag är ju enormt dålig på att reccensera filmer och böcker så det överlåter jag åt någon annan..
Annars då..
Jo, "fågelskräcken" har hållit sig "relativt" lugn och det beror nog enbart på att det varit ett sånt skitväder att han inte gått ut mer än nödvändigt!
Just nu så har det klarnat upp här och solen tittar fram och det kanske blir varmare till kvällen, för nu är det bara omkring 10-12 grader och det är ju inte så varmt mitten på juli..
Men, om det blir uppehåll och varmt så lär väl Elvis vara ute och slåss snart igen, han har ju ett dygn att "ta igen"..
Förresten så har jag "skördat" gurka nummer tre på mina gurkplantor, det känns ganska häftigt att gå ut på altanen och hämta gurka till salladen och det är ju god gurka också!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: