Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lördag och Big Lake Run...

Kategori: Allmänt

...är det..
Big Lake Run är en bilträff med mestadels amerikanare (faktiskt) som körs runt Siljan och det brukar vara massor med deltagare.
Idag är det inte solsken, det är snarare så att regnet ligger och lurar hela tiden, vilket jag tycker är synd då det finns så många som vill åka nercabbat just en sådan här gång..
Jag har åkte BLR en gång för en herrans massa år sedan, det var när jag var gift med yngsta dottern far och han hade en gammal Morris Minor, som för övrigt kokade hela tiden!
(Tro´t eller ej, vi hade inte den minsta bilen..)
Men, roligt var det!
Elvis, han är sur!
Ja, jättesur!!
Bara för att jag (maken är så svag för denna katt och vad katten vill..) har bestämt att han ska vara inne..
Tycker, att han ska vara det tills dränaget är borta och det kanske jag drar idag, det savar inget, har inte gjort det på ett bra tag och efter råd från djursjukhuset så verkar det helt OK att ta det.
Nyss kom yngsta dottern ner från loftet, hon ska duscha för att sedan bege sig till Borlänge och P & L, hon är så nöjd hitintills och visade mig sitt "körschema" inför dagen/kvällen/natten och jag säger bara det...
Maken, han ska titta på fotboll, det är visst svenska tjejerna som spelar idag och det kan ju vara spännande, om man nu har lite intresse, vilket jag är helt saknar!
Ikväll vid tiotiden är det visst en boxningsmatch som han vill se, där saknas det också intresse från min sida...
Jag måste vara en riktigt tråkig jäkel...
Det är som sagt inte soligt idag och bara omkring 20 plusgrader, men det är så kvavt att det känns "äckligt" ändå, tänk, jag är då aldrig nöjd!
Önskar alla en trevlig helg!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Här är klibb klibb idag, men inget regn eller åska. Man smäller snart av...



    Kram!

    2011-07-02 | 16:18:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det verkar vara samma väder hos er som hos oss, önskar en riktig "urladdning" för fy sjutton så kvavt det är!

    Ha dé!/Kram

    2011-07-02 | 21:38:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: