Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Men så skämmigt...

Kategori: Allmänt

...att ha en blogg när man är så gammal som du"!
Precis så sa grannkillen som är 14 år när han fick reda på att jag faktiskt har en blogg!

Den killen, honom har jag känt sedan han var 2,5 år gammal och var hos mig titt som tätt ända tills han var omkring 6-årsåldern..
"Skriver du som Kissie och tjänar du lika mycket pengar som hon på bloggen"?
Nja, nu är det liiiite skillnad på Kissie och mig sa jag, bara vikten....
"Ja, hon är nog sponsrad" sa 14-åringen "och hon skriver ju bara om vad hon gör/gjort och hur lite hon ska äta under dagen och vad hon ska skönhetsoperera nästa gång"...!?
Nu är ju jag så jäkla gammal sa jag, att jag inte kan förstå, att det finns ungdomar som faktiskt läser hennes blogg, men hon är smart och jag måste ju beundra henne för det..
Vet du Åsa, sa 14-åringen, du är ju inte så gammal, bara 50 år, eller??
Tack för komplimangen sa jag!
Men att det fanns så gamla som jag som bloggade, det var något nytt för killen och när jag talade om att det fanns de som var över 90 år och hade blogg, då trodde han att jag ljög!
"Vad kan de ha att blogga om"?
Just så sa han och jag förklarade att de om några brukar ha lite att förtälja..

Nu skulle han gå in och kolla min blogg sa han, få se, om det blir så och OM han nu gör det så säger jag bara..Välkommen P!

Ute är det väldigt varierande väder må jag säga, ena stunden skiner solen och strax därefter så spöregnar det!

"Gatuskräcken" Elvis, han har varit inne nästan hela dagen, men nu när det börjar bli kväll så måste han ju ut och kolla sitt revir och "peppar, peppar", inget kattslagsmål har hörts ännu...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Underbart! Och du, fortsätt blogga, tanten! ;-)



    Kram!

    2011-07-24 | 19:48:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Tofflan:

    Visst är det underbart!

    Inte bara det, att han trodde att jag "bara" var 50 år utan just resonemanget!

    Jo, nog kommer jag att fortsätta med bloggen, den är ju min "ventil" många gånger..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-24 | 23:34:22

Kommentera inlägget här: