Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Prinsessbesök...

Kategori: Allmänt

...kommer vi att få idag..
Äldsta dottern börjar jobba igen i morgon så nu kommer de hem från Eskilstuna, men bara hon och lilla prinsessan.
Prinsen, han vill vara kvar med "personen" och de kommer på tisdag kväll..
Prinsessan ska sov här hos morfar och mormor inatt och på tisdag ska dottern jobba eftermiddag/kväll så det blir väl att hon är kvar här hos oss..
Elvis, han kommer säkert att bli jätteglad att få någon som kan busa med honom hela tiden, för nu är kan verkligen understimulerad!

Bestämde ju oss för att hålla honom inne och idag ska vi ta och ta bort dränaget, jag och maken försökte, men vi ser ju inte (blindstyren) så det får äldsta dottern göra då de kommer senare..

Yngsta dottern ligger fortfarande och sover på loftet, vet inte när hon kom hem inatt, lika bra att hon får sova ut ordentligt för jag tror, att hon är "klar" med P & L för i år..

Hon ringde hem igår kväll när Bob Dylan spelade så att vi fick höra honom "live" och jag kan lova, att det var ett jäkla hålligång!

Bob Dylan, han har gjort enormt mycket bra musik, men han som person och artist...nja, jag tycker att han låter lite "gnälligt"...

Ute är det mulet idag, det är inte "äckelhett" så det är väl bara att njuta av tillvaron antar jag..

Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Mulet här också! Men det är rätt skönt... Mysigt med besök av dina barn och barnbarn! Jag själv åker till mamma i morgon och det tror jag vi båda ser fram emot.

    Kramen!

    2011-07-03 | 17:12:13
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Hur har det gått med Elvis dränage? Visst är det ett elände att hålla på med djur som har blivit bitna, fy sjutton säger jag bara...men, det brukar bli bra i slutänden.

    Ja nu har dottern också börjat jobba igen, den korta "semestern" på P&L är över. Grannens dotter kom nyss hem, hon har haft ett åtta timmars städpass, ojoj säger jag bara..

    Har ni några blåbär i skogarna, här är det dåligt med dem, det är för torrt!

    Kram

    2011-07-04 | 18:27:58
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hoppas du får en bra vistelse i metropolen och att det går bra att köra dit.

    Ha dé!/Kram

    2011-07-04 | 19:19:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula.

    Nu är dränaget borta och Elvis har fått gå ut idag och gissa, om han var nöjd!

    Allt har läkt jättebra, men visst är det jobbigt med allt "sull" och grinig katt...

    Grannen har hittat mycket blåbär i skogen ovanför oss, men hon säger att det är torrt..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-04 | 19:21:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Smsa Låna säger:

    Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

    2011-07-19 | 01:11:31
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här: