Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så otroligt tyst det blir...

Kategori: Allmänt

...vid strömavbrott..
Helt pötsligt så blev det alldeles tyst, allting slocknade och stannade..
Men, sa maken, va sjutton hände med tv:n (som han satt och kollade nyheter på) och det var inte bara den som la av, allting utom telefonen var alldeles svart!
Det första man gör, det är ju att kolla elcentralen, inget där..
Det andra, det är att kolla säkringarna som sitter utanför på huset, inget där..
Det tredje, det är att kolla med grannarna och de hade heller ingen ström och det visade sig, att det varit strömavbrott i en stor del av staden och efter allt som hänt i vårat grannland så kommer man osökt att tänka...
Ja, idag är det varmt här hos mig, jag har varit ute på morgonkvisten och plockat hallon till frukostfilen  och då såg jag något som jag aldrig sett förut..
Den ena grannen har besök av släktingar, de har en likadan bil som vi, exakt lika faktiskt fast en årsmodell nyare och mannen som äger den tog fram en dammvippa (!?) och dammade av bilen!
Det har jag aldrig sett någon göra förut och jag blev så full i skratt, men vi är ju alla olika..

Igår hade jag en riktig mysdag med min lillprins Ture!

(Maken skulle greja med köksgolvet och då tyckte jag att det var onödigt att jag var hemma och gick i vägen hela tiden så jag åkte till Gävle jag!) 
Katt´n, det är jag det!
Så fort han ser mig så frågar han efter katt´n och det låter så roligt!
Han kan ju säga mormor (på sitt eget vis) också och flera andra ord, han är så duktig så!
Full fart var det på honom hela tiden, massor med energi i den lilla kroppen..
Idag är mina små kungligheter i Göteborg och Liseberg med sina farföräldrar och jag hoppas att de kommer att få en jättebra dag och att de åker massor med karuseller, vet ju att de gillar karusellåkande skarpt!
Elvis, han har "bara" slagits en gång hitintills idag, det hinner ju bli fler gånger och jag "tackar gud" varje gång han kommer in oskadd!
Nej, nu ska jag ta och hänga ut lite tvätt, det blåser ju inget, men solen gör väl att det torkar..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Tack för dagens skratt! En man som dammvippar sin bil!! Jag har faktiskt en dammtrasa som jag torkar av panelen med inne i bilen - det blir väldigt dammigt av fläkten. Men en dammvippa...



    Hoppas ni har fått ström tillbaka! Visst är det läskigt hur beroende man är av det som för inte alltför länge sen inte fanns i alla hem...



    Kramen!

    2011-07-27 | 11:28:14
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag trodde inte mina ögon, men visst..."alla sätt är ju bra utom de dåliga" heter det ju!

    Förresten så är den bilen den enda jag sett på vår gata med stort gult rattlås..

    Visst är det otäckt, hur beroende vi är av el, samhället står ju helt stilla om det blir strömavbrott..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-27 | 20:08:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Hahaha, där fick man sej ett skratt. Vad manligt att stå med en damvippa och damma av sin bil!!

    2011-07-27 | 23:31:27
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag har ju haft mina betänkligheter när det gäller den mannen, men som sagt, vi är olika...

    Ha dé!

    2011-07-28 | 09:35:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: