Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Botox...

Kategori: Allmänt

...i läpparna...
Undrar om det känns likadant med det som när man har tandläkarbedövning?!
Just nu sitter jag med vänster ansiktshalva bedövad och jag sa just till maken efter att ha pussat på honom (enbart för att känna hur det kändes) att, det måste ju vara något liknande att ha läpparna fulla med botox, alltså man känner inte beröring..
Har ju varit till tandläkaren och det blir ju inte billigt om man så säger..
Det är ju så, att har man gamla amalgamfyllningar så expanderar de med tiden och det gör att emaljen blir skör och kontentan av det hela är, att emaljen lossnar men amalgamet finns kvar!
Nu ska jag sätta en porslinstand där jag bitit sönder (komposit håller bara ett litet tag eftersom det är en tand som belastas ganska hårt) och bara det kostar en liten förmögenhet, min skatteåterbäring räcker inte långt!
Vi prioriterar våra tänder maken och jag, han går ju också hos tandläkaren och håller på med ett titanimplantat av en tand så....
Men, som jag sa till maken, "det är bara ut och snickra fler altaner åt Veterankraft, sitt för sjutton inte och stelna till"!
Ute regnar det titt som tätt och min vittvätt som jag hängde ut på tork för ett par dagar sedan får jag nog ta in och tvätta om och hänga på tork inne, annars blir den väl aldrig torr...
Nu ska jag, så fort min bedövning släppt åka och uppvakta min absolut bästa kompis som fyller 65 år, skickade ett grattis- sms i morse och hon hävdade bestämt att jag hade fel, för enligt henne så fyller hon bara 37....!?
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Amalgam är skitjobbigt och jag har nästan tagit bort allt sånt ur käften och ersatt med porslin eller komposit. Ta i trä har dessa lagningar hållit - utom en gång när jag tappade en porslinskrona. Som tur var kunde jag stoppa kronan i plånboken och ta med till tandläkaren som bara limmade dit den! :D För tusen spänn, men ändå... En ny hade kostat betydligt mer...

    Kram!

    2011-06-15 | 13:39:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag ska byta de få amalganfyllningar jag har mot komposit, tror ju att leder kan må bättre utav det..(Tron kan ju försätta berg...)

    Superlim har de verkligen tandläkarna, synd bara att det ska kosta så förbaskat allting.

    Ha dé!/Kram

    2011-06-15 | 18:44:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Usch prata inte om tandeländet...efter många år utan att jag gick till tandis, min stora skräck, så fixade jag ju allt för ett par år sen. Med hjälp av mediciner och lugnande och en himla hög med pengar...Nu har flera av fyllningarna lossnat och en tand sitter lös men tro inte att jag ringer tandis...nä, o inte har vi råd heller,. Just nu har vi verkligen inte råd, och Hasse jobbar redan dubbelt upp...

    Ja kallt som bara den har det blivit, låt oss hoppas att regnet åtminstone får kantarellerna att gro och växa

    Kramen

    2011-06-17 | 16:15:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Visst är det ett elände med tänder..

    Kantareller....jag blir alldeles "knottrig"!!!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-17 | 19:47:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Försöker mig på ett nytt svar..(det har en förmåga att försvinna allt jag skriver..)

    Visst är det tråkigt med tänder, ont kan det göra, dyrt kan det vara och en nödvändighet med tandläkare är det...

    Nu finns det ju bara kantarellerna att hoppas på och jag ska faktiskt ta mig till "mitt ställe" och kolla om det kommit några..

    Ha dé!/Kram

    2011-06-17 | 22:24:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Usch ja, jag har bitit sönder tre tänder nu bara det sista året och de två gick inte att rädda så nu börjar man bli en tannlös gammal gumma :-( ...

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-06-19 | 04:16:06
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: