Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Braaaaak....

Kategori: Allmänt

...Lät det förresten i lördags kväll vid halvnio ungefär!
Det som brakade, det var ett utav våra äppelträd!!
Ett äppelträd som säkert hade en 60-70 år på nacken, kanske mer också..
Vi har ju tyckt att trädet verkat lite "konstigt", men det blommade för fullt och massor med frukt var det så vi tänkte, att det får väl vara kvar som det står..
Jag kan lova, att det lät över hela gatan när trädet föll över vårat "soldäck", som tur var så satt ingen där, men parasollet fick sig en rejäl "kyss" så det ligger på tippen nu!
Trädet var helt ihåligt!
Massor med myror var det och inga rötter alls!

Myrorna har alltså haft myrstack under trädet och gjort det ihåligt, helt otroligt vad de kan åstadkomma de krypen!
Maken hade att göra hela förmiddagen igår och det kanske är därför han inte är så kurant idag, många myrbett fick han...
Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    GAH så läskigt! Tur att ingen kom till skada av det brakande trädet i alla fall!



    Kramen!

    PS Har hört att myror i chokladsås ska var en delikatess, men känner mig liiite skeptisk, faktiskt... ;-)

    2011-06-27 | 16:50:20
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag tycker INTE om myror, avskyr dem faktiskt!

    Spelar ingen roll att det kan vara chokladsås till..

    Visst var det tur att ingen satt där, får tacka "Sommarkväll" på 1:an för det!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-27 | 19:30:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • BajsMalin - Gravid säger:

    Men herregud vad hemskt! Vilken tur att ingen var där i närheten!! Och få en träskalle kanske :P Nej, skämt-å-sido! (Väldigt dåligt sådant)



    sv: Tack för din kommentar Åsa! Och du! Man är inte äldre än man känner sig! Och jag tror absolut inte att du är gammal! Min mamma har barnbarn och hon är för mig världens bästa, tjusigaste och bästa damen i världen!

    2011-06-28 | 21:38:07
    Bloggadress: http://bajsmalins.blogg.se/
  • åsa säger:

    bajsmalin:

    Ja, det vare en jäkla tur att ingen satt där just då!

    Får hoppas, att mina döttrar kanske har samma tankar om mig som du har om din mamma, skulle ju inte sitta helt fel...

    Ha dé!

    2011-06-28 | 23:36:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: