Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mycket ska man vara ...

Kategori: Allmänt

...med om..
Var till ICA Maxi här i falun tidigare idag, det var nästan 30 grader varmt och jag kan ju vara lite "stinslig" då..
Parkerade bilen och klev ur, på vänster sida om mig stod en röd Seat combi parkerad och på passagerarsidan satt det en man, som direkt jag hade låst bilen sa, "ursäkta mig, men jag undrar varför du är så svullen om dina ben och fötter"?
Jag tittade på honom och jag såg nog mer ut som en "fågelholk" än vanligt och han sa, "jag heter Mats (någonting) och jag har själv väldigt svullna ben och jag undrar, vad gör du åt dina"?
Eftersom jag har så svullna fötter/ben så ser du väl att jag inte kan göra speciellt mycket sa jag och han fortsatte..
Ja, jag har fått "soppatorsk", tar mig kanske ner för backen till bensinmacken där nere, men jag har en väldigt, väldigt dum fråga..(tänkte säga till honom, att eftersom frågan var så dum så skulle han kanske låta bli att säga något) och frågan var om jag hade 40 kronor att "låna ut" till honom..?!
Nej, sa jag, det har jag inte (det hade jag om jag bara velat, men det ville jag inte för jag tyckte, att det var ganska fult av honom att påpeka mina fötter/ben och jag har en "aning" om vem han är)..
Stod ett tag och dividerade med honom och jag blev mer och mer irriterad och när han frågade om jag kunde skjutsa hem honom, då var liksom "måttet rågat"!
Nejdu, sa jag, du får väl sitta här tills det kommer någon som är tillräckligt dum att "låna" dig pengar, men utav mig får du inga!
Sedan gick jag in och handlade, när jag kom ut satt han fortfarande i bilen och sa genast till mig att, "jag spelade hockey i min ungdom, tillsammans med Kallur´s pappa och det, det är tamejf-n en merit"!
Jamen, sa jag, ta då den "meriten" och tanka bilen med den!
"Jag som trodde att du var en snäll människa", sa han och jag kontrade med, att, du ska inte döma en kvinna efter hennes fötter/ben, du får nog kolla lite längre upp hädanefter...
En väldigt obehaglig man måste jag säga!
På förmiddagen var äldsta dottern, lilla prinsessan och jag till Kupolen i Borlänge och inhandlade examenskläder till prinsen, shorts, vit kortärmad skjorta och ett turkost linne blev det (helt enligt önskan från honom) för han har skolavslutning i morgon och jag tror, att han ska läsa en egenhändigt kompoerad dikt ( i år igen) och jag tycker att han är så modig!
På söndag ska de små kungligheterna åka på en veckas semester till Turkiet, det är med fadern och hans sambo denna gång och jag är så glad för deras skull.
I september ska de få ett litet syskon också (även det på faderns sida) så det dröjer väl ett tag innan det blir utomlandssemester igen..
Nej, nu ska vi åka och köpa varsin god glass maken och jag!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: