Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sveriges nationaldag...

Kategori: Allmänt

..är det idag och den har jag tillbringat i Gävle..
Åkte till Gävle med min yngsta dotters gammelfarmors cykel (det blev lite invecklat..), allmänt kallad "blåa faran" eftersom jag tyckte att det var mest rätt att hon fick den..
Det är en gammal cykel med ballongdäck och två växlar som fungerar så, att man "trampar bakåt" för att byta växel och inte nog med det, det är ett handtag på ramen också, så om man ska vända cykeln, då tar man ett stadigt grepp och svingar runt ekipaget!
En riktig hederlig pakethållare finns det också och där kommer cykelsitsen till Ture passa perfekt!
Mina små kungligheter från Falun var i Gävle hos moster, de åkte tåg med henne dit igår och de var så glada!
Vi tillbringade största delen av tiden i Bolougneparken där det var MASSOR med folk!
Landshövdingen talade ( fd. svärmor till Tiger Woods) och det var flera uppträdanden, det var även studenter som hade olika tävlingar, en del var väldigt (över)förfriskade och en hel del låg och tog sig en stärkande tupplur..
Mycket (hög) musik spelades och det var allmänt festligt, vi var ju mest vid lekparken och barnen var jättenöjda!
Vädret var fint, sol men inte så varmt, det var mycket varmare här hemma i falun, här är det enligt mig "äckligt" varmt just nu...
Ture, han var så glad att kusinerna var på besök och det känns så bra att han inte är ett dugg blyg för mig, han sträcker armarna mot mig och vill komma till mormor, det är inga som helst problem.
Vi träffas ju inte så ofta så om han vore blyg så var ju inte det konstigt, men som sagt, han vill till mormor!
Är så lyckligt lottad som har tre välskapta, vackra, friska barnbarn och jag håller med om att de är "guldkanten" på tillvaron!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Herreminje, jag misstolkade det du skrev och trodde att du hade CYKLAT till Gävle! Usch, så jobbigt, tänkte jag! :D

    Kramen från blondinen

    2011-06-07 | 09:36:40
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hahahahaha..

    Det skulle nog varit en "syn för gudar"!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-07 | 13:27:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: