Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, att man aldrig får vara riktigt...

Kategori: Allmänt

...glad..
Fick, för första gången på en herrans massa år tillbaka på skatten och jag var så glad!
Men snacka om den glädje som varar...
Igår kväll när vi åt middag (grillat) så sa jag till maken att, va konstigt det känns i munnen..
Tro på f-n, visst hade jag bitit sönder en tand i nederkäken så det var bara att ringa till tandläkaren i morse..
"Hej, det är jag, sa jag och jag undrar om Olle (som min tandläkare heter) vill ta hand om min skatteåterbäring"?
"Pris ske herren" svarade hans sköterska och så skrattade vi båda två!
Fick en tid på onsdag förmiddag och jag ser redan tusenlapparna svischa förbi!
Roligar kunde man ju ha haft för pengarna..
Annars är det väl "som vanligt", maken har lite mindre jobb den här veckan, men det kan vara bra, han är ju ingen ungdom längre, även fast han tror det själv emellanåt...
Ute är det ganska "vanligt" sommarväder, mulet mellan varven och inte över 20 plusgrader, passar mig perfekt!
Det kom lite regn för en stund sedan, men det hade jag bara väntat mig eftersom jag nyss hade hängt ut en vittvätt på tork.
De små kungligheterna är i Turkiet nu och jag hoppas att de har det jättebra, med mycket bad och vattenrutschkanor, något de gillar skarpt!
Det är väldigt tomt här hemma i Falun utan dem och vi kommer väl inte att träffas förrän mitten på nästa vecka, det gäller att ha tålamod..
Få se, om jag tar en tur till Gävle nu i veckan så att jag får pussa på lilla Ture(bus), jag får ju "abstinensbesvär" för sjutton...
I dag blir det matjesill till middag, beställt utav maken för själv är jag inte så förtjust i just matjesill utan jag äter mest potatis, gräddfil och gräslök, men det går bra det med...
Kanske lika bra att hålla sig till sådan kost, då är ju inte risken att bita sönder tänder så stor..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Meen...sicken otur med tanden! Hoppas det inte blir alltför dyrt! Vi fick lite återbäring vi med..lite...men det mesta gick åt att betala svärmors restskatt...grr!

    Har läst ikapp en hel del hos dig....så barnbarnen ska få syskon..hoppas allt går bra! Och att dom nu kan njuta av sol o bad i utlandet!

    Men sicken typ du träffade på! Undras om han sitter kvar än?!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-06-13 | 17:10:03
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ja jädrar så typat! Roligare kunde du ju ha haft för skatteåterbäringen än att ge pengarna till tandläkaren! Själv fick jag 109 kronor i restskatt, men det har jag redan betalt.

    Sill åt vi igår och det var skitgott med en liten klar till. I kväll blir det sallad, nyttigt och gott!

    Kramen!

    2011-06-13 | 18:28:21
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag är född med otur så jag borde ju inte blivit förvånad när tanden gick åt helsike!

    Karl´n vid ICA Maxi, han var inte riktigt "funtad" och jag skulle inte bli förvånad om han sitter där än!

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Om du visste vilka planer jag hade för den lilla summan extra som jag fick in på mitt konto..

    Tur att jag har en make som jobbar "extra", nu får han ut och spika ytterligare en altan för att finansiera min käft!

    Sill blev det ju här, men ingen klar till, det kanske hade varit godare då...

    Ha dé!/Kram

    2011-06-13 | 21:32:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Näman nog är det väl höjden också att inte skatteåterbäringen ska få vara till något roligare än tandläkarn! Men ändå är det ju bra att de pengarna finns då olyckan är framme.

    Jag gillar inte heller matjesill så jag brukar äta senapssill då gubben vill ha matjesillen. Det går också bra. ;-)

    Kram.

    2011-06-28 | 17:21:57
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: