Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, vad en ny...

Kategori: Allmänt

...toalettsits kan ställa till det..
Maken och jag var och inhandlade en ny toasits för ett par dagar sedan eftersom den vi hade blivit lite "vajsig"...
Vi har haft en toasits i furu och badrumsskåpet var också det i furu, hemsnickrat av maken, även ett smalt "högskåp", gissa, vad det var gjort av..furu så klart!
Nu köpte vi en vit toasits och helt plötsligt så tyckte jag att det fick vara slut på "furuperioden" så nu har jag målat allt furu vitt!
Gissa, om det blev skillnad!
Nu är det så ljust och fint i badrummet och jag har gjort en "totalsanering" som heter duga!
Jag har inte använt tandborste i kakelskarvarna, men näst intill...
Kan tala om, att det var svettigt!
Ute är det omkring 27-28 plusgrader och vårat badrum är inte speciellt stort så...
Nu känner jag mig väldigt nöjd med mig själv, fast jag vet att jag får lida för det i morgon, men "den dagen den sorgen"!
Nu ska jag bara vänta till klockan blir 13.00 för då ska jag hämta lilla prinsessan på dagis, efter det hämtar vi 35-åringen och efter det ska prinsen hämtas vid skolan...
Fullt upp hela dagen alltså!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Underbart! En till som har städat idag! Jag har jobbat efter min att-göra-lista och ringt, men tog sen en paus på fyra timmar och storstädade lägenheten. OCH bytte toaborste! :D

    Visst är det härligt när det är RENT?!!

    Ha en bra dag och kväll med födelsedagsbarnet och "prinskorvarna"!

    Kram!

    2011-06-09 | 15:09:45
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, visst är det härligt när man väl är klar med städningen!

    Nu må du tro, att det är ljust och fint i mitt badrum, känns lite konstigt faktiskt efter alla år med furu...

    Ha dé!/Kram

    2011-06-09 | 17:17:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: