Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Åkte ner till Eskilstuna...

Kategori: Allmänt

...en sväng idag... Min näst yngsta syster har åkt på dubbelsidig lunginflammation och har en hosta, som inte är av denna världen! Maken, han skulle ju i alla fall kolla på tv, det var ju skidor hela dagen och eftersom han tycker att det är så roligt och intressant, ja då får han väl titta på det då... Jag var alltså ner ensam, men det gick så bra så, en ny talbok att lyssna på, det behövs inget mer! Hade med mig lite fika och mat som syster kunde frysa in och jag tror, att hon blev glad... Det blev ju som det brukar när jag är till E-tuna, syskonen kommer dit jag är och så fikar vi och pratar lite skit, det behöver ju inte vara mer tillkrånglat än så! Nu var det jobbigt att köra hem på kvällen eftersom jag har dåligt mörkerseende och det var väldigt skitigt, både på vägen och utanför, man såg inte reflexpinnarna för de var så smutsiga.. Kom hem till en liten Elvis, som jag tror har saknat mormor idag (ja, jag kan ju försöka lura mig själv, för han och morfar har haft det sååå bra tillsammans..) Men Elvis blev glad när jag kom, det kunde jag se på honom så de så! Ha dé!tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vad roligt att du fixar att köra själv till Eskilstuna. Hur långt har du dit?

    Jasså du gör inte gubben sällskap framför tv:n och skidåkningen? Här har vi tillbringat nästan 8 timmar framför tv:n idag trots att solen sken här utanför. Men det blåste lite snålt så jag tröstade mig med det. Men nog var du smart som tog dig en promenad i finvädret.

    Kram.

    2011-03-06 | 17:57:51
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Mai säger:

    Jag mumsade Nobel-kyckling både lördag och söndag-kväll, var så gott så! =)

    2011-03-10 | 15:35:21

Kommentera inlägget här: