Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Är huvudet dumt får kroppen lida"...

Kategori: Allmänt

...heter det visst och jag är den förste att skriva under på det! Idag kom min kompis Carina hit och hade sin schäfertik Sessan med sig och jag (mitt nöt) hade Elvis i famnen.. Elvis, som aldrig träffat en hund förut blev ju inte bara dubbelt så stor, han väste och faktiskt lät det som att han skällde och så kloade han mig, inte lite heller! På vänster hand så fick jag dra ut en klo som satt fast mellan ringfingret och lillfingret och den satt djupt! Nu har jag haft koll på armen under dagen ifall det skulle bli så att jag åker på blodförgiftning, vet ju att det är lätt att få det utav kattklor... Som sagt var, "är huvudet dumt så"... Yrsel har jag också, den kom helt plötsligt igår när jag var och handlade, det känns som om jag har partajat hejvilt och är ganska "rund under fötterna", faktiskt väldigt otrevligt! Det positiva, det är ju att det varit varmt idag, uppåt 10-12 varmgrader och man kan nästan stå och se, hur snön sjunker ihop, blåser gör det också och det är ju bra... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ajsanbajsan, jaaa, katter är rovdjur... ;-) Men hunden inkräktade ju på Elvis territorium...

    Yrsel är skitjobbigt! Jag har lidit av det bra länge, sen visade det sig att mitt Hb var extremt lågt och att jag har svårt att bilda tillräckligt många och stora röda blodkroppar. Käkade järntabletter aug - dec, men nu är jag piggelin igen. Fast B12 och folsyra får jag äta livet ut. (Brist kan också orsaka yrsel.)

    Nu fick du nästan hela MIN sjukdomshistoria, det var inte meningen! :D

    Kramen!

    2011-03-22 | 18:18:02
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Oj, oj, oj...riktigt känner hur ont det gjorde/gör!

    Hoppas du är bättre i din yrsel nu...och ingen blodförgiftning!

    Lille Max...bara så underbar!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-03-23 | 07:00:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag är fortfarande "yrslig", har kollat blodtrycket och det är "som vanligt", jag tror att det är någon slags virus (har hört om fler som har som jag just nu) och blir det inte bättre de kommande dagarna så lär jag väl kontakta läkare..

    Tack för din sjukdomshistoria, det är nog fler än jag som inte hade en aning om att just brist på vissa saker i kroppen kan ge yrsel..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Nej, ingen blodförgiftning, men ganska ömt idag och svullet, men det går ju över..

    Kan tänka mig att din lillprins är underbar!

    Ha dé!/Kram

    2011-03-23 | 12:23:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Aj! Vad ont det måste ha gjort! Inte så lätt att tänka på hur katten kommer att reagera inför hunden heller. Jag antar att du inte alls tänkte på att du hade Elvis i famnen då besöket kom.

    Yrsel och huvudvärk har gått häromkring och kan hålla i sig i närmare en vecka i värsta fall. Min äldsta dotter blev hemma från jobbet en hel vecka p.g.a. det.

    Hoppas nu att du inte får nån blodförgiftning mitt i alltihopa också för det räcker gott och väl att vara yr.

    Krya på dig!

    Kram.

    2011-03-23 | 15:16:09
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Doris säger:

    Aj, aj, kan tro att det gjorde ont, hoppas att du har fått stelkrampssputor ?

    Sköt om dig !

    kram

    2011-03-23 | 23:24:11
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag kommer nog inte att hålla i Elvis någon mer gång då det knackar på dörren, man "lär sig utav sina misstag"!

    Yrsel har jag fortfarande, men inte lika kraftig så det går nog över snart..

    Ha dé!/Kram



    Doris:

    Stelkrampvaccination har jag som ska räcka min livslängd enligt läkaren (fick spruta för några år sedan i samband med att jag fick in en tagg från en buske i ett finger, mitt i leden och fick ligga på lasarettet i tre (3) dagar!)

    Ha dé!/Kram

    2011-03-24 | 18:16:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Aj- jag brukar hälla handsprit på mina revor- A klättrar ju runt en del så jag har randiga axlar- Första ggn Stella mötte den snälle goldenkillen här- ojoj,min underarm såg ut som köttfärs ungefär. åh fy. Nu sitter hon bara o tittar när han går förbi.

    2011-03-25 | 01:48:36
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Handsprit, det var det första jag hade på och jag tror, att det hjälpte ganska bra.

    Men, man får väl räkna med att bli lite "sargad" mellan varven om man ska ha katt...

    Ha dé!

    2011-03-25 | 09:06:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Är du yrslig din stackare! Det drabbas jag också av lite till o från, som en billig fylla känns det under fotsulorna...jag har funderingar på att min yrsel kanske beror på blodkärlet i halsen, det som är igengrott. Kanske har du kristallsjukan, den går att bota, så gå inte för länge om det fortsätter utan sök hjälp

    Ha en riktigt skön helg, Astrid o Torsten hälsar till Elvis

    Kramen

    2011-03-25 | 17:44:43
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: