Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Lördagsnöje"...

Kategori: Allmänt

...för pensionärer.. Så tråkigt med lördag tyckte jag, ingenting att göra, då kom maken på att vi kan ju besöka bilfirmor och provköra lite olika bilmodeller. Sagt och gjort, vi var till fem olika och INGEN bad att få se körkort! Jamen, hur lätt är det inte för någon utan körkort att "låna" en bil och bara sticka! Nu kanske maken och jag såg väldigt oskyldiga ut, inte vet jag, men... Ute är det ett ganska fint väder, det är bara ett par plusgrader, solen skiner och det får man väl vara tacksam för.. Elvis, han har fullt upp med skatorna och det är ju bra för då är han ju sysselsatt! Inväntar kvällen och Downton Abbey, det är sista avsnittet för den här gången, men de har påbörjat nya inspelningar och det är jag glad över! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ha ha, såg ni oskyldiga ut? Men tänk ändå att INGEN frågade efter körkort... När vi/jag har varit och provkört har man nästan fått lämna körkortet i pant...

    Klappa Elvis från mig och jag ser framför mig hur jobbigt han har det med de skrattande fjäderfäna!

    Downton Abbey blir det här också, synd att det är sista deln, men bra att du hade koll på att det är flera på gång!

    Kramen!

    2011-03-26 | 19:46:59
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Vi såg säkert ut som ett par som var från omsorgsstyrelsen, ute på social träning eller nåt sånt...

    Tycker ju, att det skulle vara kutym att man skrev ner namn och körkortsnummer på alla som provkör demobilar..

    Du må tro, att skatorna kan vara för jävliga mot honom, det är så jag tycker riktigt synd om Elvis där han sitter på (sin) trapp...

    Läste, att de håller på att spela in nya avsnitt av Downton Abbey och varje avsnitt kostar visst 1 miljon!

    Men, bra blir de i alla fall!

    Ha dé!/Kram

    2011-03-27 | 00:18:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ha ha ha, ni kunde ha passerat för sedvanligt klientel på min Tokeria, alltså! :D



    Stackars Elivs-gubben! Jag vet hur retsamma skator kan vara! De kan vara elaka som tusan också, det fick min lilla pudel erfara. De var på henne också, men se då fick de med mig att göra!



    Oj hjälp, så mycket! Men kul att det blir fler avsnitt, Downton Abbey är den bästa serie jag har sett på länge! Britterna kan! :D

    Kramen!

    2011-03-27 | 10:06:48
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag kan inte annat än beundra skatorna för deras sätt att lura Elvis hela tiden, ett riktigt skådespel, men visst kan de vara förjäkliga!

    Downton Abbey, det håller jag med dig om att det är bland det bästa på länge och jag är glad, att det spelas in fler avsnitt så man har nåt att glädjas åt i höst..

    Ha dé!/Kram

    2011-03-27 | 11:51:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Älskar att köra runt och titta på bilar till salu, tyvärr är det ingen annan i familjen som gillar det ...

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-03-29 | 01:15:54
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Det är ju ett billigt nöje i alla fall..

    Ha dé!/Kram

    2011-03-29 | 10:55:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: