Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skrattar gott åt mig själv...

Kategori: Allmänt

...gör jag just nu! Har haft ett nytt samtal med kvinnan på Statsarkivet i Eskilstuna och skulle ta hennes namn för jag ska ringa upp henne sen... Ja, sa hon, jag heter Einar och så efternamnet som jag totalt missade eftersom jag hade fullt sjå att hålla mig för skratt! Här har jag pratat med denna "kvinna" flera gånger och tyckt, att hon lät så "tråkig" och så var det en man! Kan man annat än skratta!? Nu hade h*n fått fram lite saker fast min personakt fattades, likaså min äldsta systers och det var ju lite konstigt, men det kan ju vara så, att de ligger på "fel hylla" bara... (Tänk, jag sitter fortfarande och fnissar för mig själv... Maken, som också pratat med "kvinnan" skrattade rakt ut när han fick reda på att h*n heter Einar!) Ringt och felanmält bredbandet har jag också gjort idag, det slutade med att det blev en felanmälan på fasta telefonin (?!) fråga mig inte hur det kommer sig att saker och ting bara blir "som det blir" så fort jag ska göra någonting... Bredbandet...så sent som i fredags var en snubbe från Relacom hit till "vår" stolpe och konstaterade att det inte var något fel, det tog inte lång tid förrän bredbandet var helt dött (igen), men nu så sprakar det enormt på telefonlinjen (då brukar bredbandet balla ur) och efter en felanmälan igen så tyckte de att det var lika bra att de som "har han ôm ett" får göra en koll... Bara en massa elände med ny teknik, tacka vet jag morsealfabetet, röksignaler, telefon i bakelit med "kringla"... Ja, tur att man har en Einar att skratta åt! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Tur att det finns lite att skratta åt i allt eländet ;-) men OM det hade varit en kvinna hade hon kanske varit lite mera hjälpsam ?

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-03-02 | 00:37:51
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Ha ha ha, det var ju jättekul - med Einar, alltså! Jag hoppas att du hittar det du söker!

    Dessutom hoppas jag att det löser sig med er telefoni och bredbandet. Var ligger problemet?? Förstår om ni blir galna!

    På tal om teknik så gick det inte att kommentera på blogg.se idag, men nu verkar det funka som det ska.

    Kramen!

    2011-03-02 | 22:47:43
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Du har nog alldeles rätt i att en kvinna säkert varit mer hjälpsam, men det som irriterade mig, det var de personliga frågorna, som jag inte alls tyckte att "h*n" hade med att göra..

    Integritet...

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Det med Einar, det var ju situationskomik och det älskar jag!

    Telefonin och bredbandet..ja, vad ska man säga om det?

    Vi har fått direktnumret till Relacomkillen...

    Ha dé!/Kram

    2011-03-03 | 15:44:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Hahahaha! Den var bra! Visst är det konstigt vad lurad man kan bli på någons röst.

    Min äldsta dotter sitter och ringer i sitt jobb och råkade ut för något liknande men hon blev ju avslöjad.

    Hon letade efter en kille men enligt rösten i telefon så låg killen och sov så hon skulle få ta det med den hon pratade med. "Det är min son och han är bara 16 så du får ta det med mig" sa rösten. "Jaha" sa min dotter. "Är du killens namn:s pappa?" "Nää, jag är hans mamma. Hörs inte det???" svarade rösten i telefonen surt.

    Min dotter hade full schå att hålla sig för skratt och klämde ur sig något om att det hördes lite konstigt i deras telefoner och ursäktade sig för misstaget. Rösten i telefon lät rätt sur resten av samtalet...

    Dotterns jobbarkompisar fick också roligt åt hennes misstag då de brukar maila alla då de gjort något tokroligt. Men det bjöd hon så gärna på. :-)

    Det var väl sjutton om de inte ska få ordning på ert bredband... i dessa högteknologiska tider. Hur svårt kan det va?

    Kram.

    2011-03-04 | 20:06:34
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: