Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, vad lite egentid...

Kategori: Allmänt

...kan vara skönt.. I morse vid femtiden åkte maken till Ludvika, han och en "kille" till (ja, en pensionär det också) skulle dit och köra en massa möbler och annat skräp till tippen åt ett företag. Det är "Veterankraft" som fixat det jobbet och maken var glad som "en lärka" redan klockan fyra i morse! (Kan tala om, att jag INTE var lika glad vid den tidpunkten..) Men som sagt, maken har inte bara fått känt att han varit "behövd", han har även fått stifta en ny bekantskap och det tycker jag är jätteroligt, för det behöver han.. Nu kom han just hem och det ska bli intressant att få höra hur det varit idag, det kommer tydligen att bli en hel del jobb framöver och det är positivt för maken, han måste ha något att göra, annars blir han så otålig och även fast man har hus och det hela tiden finns småsaker som ska åtgärdas kan det ju vara roligt att träffa nya människor och att få tjäna lite extra också.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt! Glad för "gubens" skull! :D

    Kramen!

    2011-03-30 | 12:52:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Det sociala livet är viktigare än vi tror.

    Även du fick lite egentid under dagen också då. Det är skönt det med - att få vara ensam hemma.

    Kram.

    2011-03-31 | 11:34:28
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är jag också!

    Ha dé!/Kram



    Ninni:

    Egentid är väldigt viktigt och den sociala biten också, i morgon ska maken på möte angående mer jobb och det är sååå bra!

    Ha dé!/Kram

    2011-03-31 | 18:09:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Jag har sett en del kollegor gå i pension nu och nästan få panik när de inser hur mycket jobbet betytt just socialt och för känslan av att vara behövd. Nu när jag själv närmar mig pension så funderar jag på att gå ner i tjänst lite innan och försöka skapa mig ett liv vid sidan av jobbet. Det vill inte bli så mycket av det när man arbetar 100% och försöker ligga i så att de där 100 %:en ska bli bra för eleverna. Får se hur det blir.

    2011-04-03 | 09:25:50
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: