Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det är mycket...

Kategori: Allmänt

..jag tycker är åt helskotta...
Har ju alltid haft svårt med det där att hålla käften när jag tycker att saker och ting är just åt helskotta!
...Vilket har sina konekvenser ibland, men så länge jag står för mina åsikter, ja då är det väl så...
Det händer mycket runt omkring just nu och jag känner bara att..bläääääää!!!!!
Undrar, hur det hade varit om jag var frisk och orkade med mer än jag gör, då kanske det hade varit ännu värre!
Riktigt "hus i helsike"!!
Äsch, det är bara att fortsätta leva sitt liv och inte låta någon trampa på en (det gäller definitivt inte maken eller familjen överhuvudtaget), jag vägrar!
Vi har det bra i vår familj, vi ställer upp för varandra och det räcker gott och väl.
Idag ska min lilla prinsessa, (som inte är så liten längre, hon fyller ju 6 år på midsommarafton) komma hit till mormor efter lunch, hon och modern är på "studiebesök" på skolan där hon ska börja i förskoleklass till hösten.
Lunch skulle avätas i skolan och jag har kollat på menyn och det serveras spagetti och köttfärssås idag, det vet jag ju att hon gillar..
Till "mellis" blir det pannkaka, det är ytterligare en sak hon gillar så hon kommer nog att bli nöjd idag.
Vi kommer säkerligen att leka i lekstugan och jag måste erkänna, att jag tycker det är kul!
Ska strax hänga dagens andra maskin med vittvätt, det är bra torkväder idag så det är lika bra att passa på!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja ibland är det svårt, omöjligt!, att hålla tyst när man tycker att nåt är fel eller att nån gör fel - så att andra skadas. Det är väl därför man åker på sina käftsmällar då och då...

    Ha en bra dag med prinsessan!

    Kramen!

    2011-05-10 | 13:58:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det som retar mig mest, det är att jag går på det, gång på gång, att det visar sig att man inte är värt nåt rätt som det är..

    Prinsessan och jag hade det bara fint i solen!

    Ha dé!/Kram

    2011-05-10 | 21:27:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Värdelös kände jag mig dag två efter att jag blivit arbetslös. Idag har jag varit utan jobb i två år och fyra månader.

    Kram på dig!

    2011-05-11 | 17:27:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Håller tummarna!

    Ha dé!/Kram

    2011-05-11 | 17:36:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Boman säger:

    Ha, ha..här har du en "surkärring" till. Blev faktiskt kallad för det av en kollega, innan hon insåg vad hon sagt.

    Iblan vore det bättre att inte tycka till högt, men va sjutton...

    2011-05-11 | 21:58:49
    Bloggadress: http://bomanskassar.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Boman:

    Att bli kallad surkärring, det kan kanske vara befogat om man är sur, men...

    Jag är då så trött på att i vissa sällskap aldrig få tycka och tänka det jag vill och gör, så då är det lika bra att "radera"...

    (Då blir ju alla glada, eller..??)

    Ha dé!

    2011-05-11 | 23:07:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: