Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hipp, Hipp...

Kategori: Allmänt

Hipp, Hipp, Hurra!!
...För tant raffas blogg, som fyller fyra (4) år den 5/5!!!
Ja, jag hurrar nu efter att ha suttit och läst en hel del gamla blogginlägg och jag måste säga, att många gånger var jag ganska, om inte underhållande, för det har jag nog svårt att vara, så i alla fall ärlig och väldigt "rak"!
Mycket har hänt under de här 4 åren, men nåt som inte hänt är, att jag aldrig intresserat mig för att läggga in bilder på bloggen, på nå´t vis så har det blivit "min grej" att inte göra det.
Gjorde ju det då byrackan dog, ville ju visa alla, vilken underbar hund han var och hur vacker han var (åtminstone i våra ögon och det var äldsta dottern som fixade det..)
Tänk, jag har bloggat i 4 år!!
Jag som ALDRIG skulle skaffa en sån där datamaskin!
Nej, hellre högg jag väl av mig båda benen...
Kan inte påstå, att jag har nå´t större intresse av datorer, bara det fungerar, det mest "elementära" så är jag nöjd...
Har ju haft funderingar att börja en datakurs, men jag vill egentligen inte förkovra mig mer utan ha datan och bloggen som den är, en "ventil" eftersom det är JAG som bestämmer vad som skrivs på bloggen och passar det inte, ja då behöver man inte läsa...
Kan ju googla också, på så vis kan jag ju ta reda på allt jag vill veta om olika saker..
Facebook har jag och inte visste jag att jag hade så många vänner...Visserligen är det 38 som tillhör släkten, men....
Kanske skaffar jag en till blogg, med mycket bilder, men då gäller det ju att jag lär mig hur sjutton jag får dit bilderna...alltså, så måste nog jag gå på en datakurs.......
Kul har det i alla fall varit, kommentarer ibland och ibland ingenting!
Få se, hur länge till jag skriver på tant raffas blogg, det beror på....
Älskar er alla som kommenterar, det är ju faktiskt så, att om man fått en kommentar, då får man ny lust att skriva i sin blogg...OCH att kommentera i andras bloggar!
Nu har klockan slagit över och det är en ny dag, alltså den 5 Maj och det är fyra år sedan jag skrev mitt första blogginlägg!
Natti, natti allihop, sov gott!!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SoP säger:

    men grattis på fyraårsdagen! :-) Jag är inne på det sjätte året. Men, bilder, det är bara att trycka på infoga bild o ladda upp den från mappen de ligger i.Ibland går det att bara kopiera en bild o klistra in-

    2011-05-05 | 03:48:54
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Malou säger:

    Gratulerar på fyraårsdagen! Men fortsätt för allt i världen att skriva blogg, du måste inte alls lägga in bilder om du inte vill.

    2011-05-05 | 11:47:55
    Bloggadress: http://www.enjoydiary.net/no/malou
  • Malou säger:

    Gratulerar på fyraårsdagen! Men fortsätt för allt i världen att skriva blogg, du måste inte alls lägga in bilder om du inte vill.

    2011-05-05 | 11:48:53
    Bloggadress: http://www.enjoydiary.net/no/malou
  • åsa säger:

    SoP:

    Tackar!

    Ja, jag har ju bestämt att jag ska ha en blogg utan bilder, men jag är ju kvinna så jag kan ju ändra mig..

    Ha dé!



    Malou:

    Tack!

    Jag kommer säkert fortsätta blogga, fast det går ju upp och ner med det också..

    Ha dé!

    2011-05-05 | 13:08:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Stort GRATTIS från en som bara har bloggat i två år i nästa vecka!!! Tror jag... :D

    Bilder lättar upp och hjälper till att illustrera texten och inte kan jag tänka mig att det är så svårt att du måste gå en datakurs för det, men, som sagt, du har ju bestämt dig för att INTE ha bilder, så... Lite synd, tycker jag. Men det är din blogg och du bestämmer!

    Kramen!

    2011-05-05 | 15:05:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag håller med dig om det där med bilder på bloggen, men jag vill nog ha den som "den är..

    (Kan ju vara en riktig surkärring emellanåt..)

    Ha dé!/Kram

    2011-05-05 | 19:14:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Grattis i efterskott! Hoppas du fortsätter här med eller utan bilder! Men kan jag få in foton så kan du!

    Fniss...Falukatten...sicken tur han hade!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-05-06 | 07:48:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Gratuelerar!!

    Varje blogg har sin charm och man kan inte sluta följa den när man väl börjat! :o)

    Bilder är inte så avancerat, det behöver du inte gå en kurs för utan bara att någon visar en några gånger så fixar du det lätt som en plätt.

    Trevlig helg, kram!

    2011-05-06 | 11:43:00
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Du ska göra som du själv tycker, det är ju din blogg!



    Kramen och ha en go helg! Ser ut att bli finväder...

    2011-05-06 | 12:32:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tackar, tackar!

    Ja, jag kommer att fortsätta bloggen som förut, det är "mig" liksom..

    Du skulle ha sett, hur nära det var att Elvis blev Faluröd hela han!

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jag vet ju, att det inte är svårt att lägga in bilder, men jag har alltid varit lite "tvärs" och det kommer jag nog att fortsätta vara!

    Man kan ju alltid hoppas på finväder, som det ser ut just nu så verkar sannolikheten...

    Ha dé!/Kram

    2011-05-06 | 12:58:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Grattis till de första fyra åren! Jag har väl bloggat drygt fem år, tycker det är så skoj att dagligen se vad jag skrev för ett, två resp 3,4,5 år sedan.

    Jag passerade 100.000 besökare för några veckor sedan, låter helt orimligt mycket. Men jag säger som du, jag skulle aldrig ha en dator på fritiden, fick nog när jag jobbade vid en...men men, sen började dottern tjata och den första datorn var barnbarnets gamla!

    Vi sitter o googlar på något varje kväll gubben o jag, sitter o diskuterar om något, undrar över något o snabbt som ögat har Hasse slagit upp laptopen och börjat googla,,,"ler" han som var total motståndare...

    Ha en fortsatt fin helg, jag är inne för att vila ryggen lite

    2011-05-07 | 15:47:32
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    I den här familjen är det maken som är såååå "anti", men det går bra att be mig googla på än det ena än det andra...

    Jag har nog knappt några besökare på min blogg, men det gör inget, jag skriver för min egen del och vill någon dela det så är de välkomna..

    Ha dé!/Kram

    2011-05-10 | 11:38:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: