Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur tycker du det är...

Kategori: Allmänt

..när de kommer för att bo hemma igen? Just så frågade en bekant mig i förrgår och hon har en vuxen son, som bott hemifrån (i en annan stad) i tre år och nu helt plötsligt var han tvungen att flytta hem igen... Ja, vi pratade om det där, att de redan blivit "avnavlade", men situationen kan göra, att de behöver flytta hem ett litet tag, det kan bero på många saker, bland annat att det inte finns några lägenheter lediga och skulle det finnas, så är det minst 50 intresenter på en och samma lägenhet.. Min bekant, hon tyckte det var så jobbigt att ha äldste sonen hemma eftersom han och lillbror (det skiljer ganska mycket på pojkarna i ålder) har en tendens till att bli osams och bråka med varandra hela tiden! Jamen...sa hon, va f-n jag har ju redan navlat av den ena och det för flera år sedan!! Vad gör man? Jag har ju två döttrar som med jämna mellanrum kommit hem igen, oftast korta perioder, men visst har jag tänkt tanken, att jag har ju navlat av dem... Är så glad, att äldsta dottern fick tag i en lägenhet och inte vilken lägenhet som helst, den är jättefin, nyrenoverad och den ligger centralt! Nära de små kungligheternas skola och bara det gör ju +++++ pluspoäng på en femgradig skala! Barnen trivs och även dottern, nu slipper de "trippa på tå" och inte vara rädda att de ska låta för mycket, det är ju så, att barn, de ska få låta, man ska veta hela tiden att de finns och det är tamejf-n vår skyldighet att låta dem vara barn och jag kommer att göra allt för att mina små kungligheter ska få fortsätta att må så här bra! Nu ska det bli spännande att se, om det här inlägget beter sig lika konstigt som mitt sista förra lördagen gjorde.... Ha dé!/tant raffa Ingen ska väl sitta och

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jaaa, barn, ja... Själv är jag särbo. Även vi vuxna lever varannanveckasliv och det är två skilda liv. En vecka är det bara vi två och vecka 2 är vi sex personer. Du kan ju bara föreställa dig ljudnivån... Så ibland åker jag hem till mig och vilar öronen en stund...

    Kram!

    2011-05-22 | 14:48:13
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Om jag skulle säga, att jag inte njuter av tystnaden efter att barnbarnen varit här, då ljög jag!

    Älskar dem över allt annat, men kan bli så trött i öronen, det är väl bara mänskligt antar (hoppas) jag...

    Ha dé!/Kram

    2011-05-22 | 23:02:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ja visst är det mänskligt! Men att behöva vila öronen behöver ju inte betyda att man inte älskar dem, precis som du skriver! Och så ska man nog tänka på att barn måste få vara barn. Om vuxna vågar vara vuxna... DET är inte alltid fallet...

    Kram!

    2011-05-23 | 11:55:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Doris säger:

    Tja, här har ju Yngre sonen flyttat hem igen ( för ett tag i alla fall ) och jag får erkänna att det kändes liiite jobbigt ... Vi gamle har ju liksom våran lunk som nu blev rubbad ...

    Men det är klart att man vill finnas där för sina barn även när de är vuxna ;-).

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-05-26 | 09:41:21
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: