Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Lyckades bli gift"...

Kategori: Allmänt

...i alla fall...
Just så sa en skadereglerare till mig för en massa år sedan, då jag processade mot ett försäkringsbolag..
Jag åkte motorcykel med min dåvarande pojkvän och krockade med en bil, det var bilföraren som var vållande till olyckan, så det var bilförarens försäkringsbolag som jag tjafsade med/mot, jag var inte fyllda 18, skulle bli det i oktober och vi krockade 19 augusti-72..
Sedan den dagen har jag varit mer eller mindre handikappad  och just de orden som den här skaderegleraren sa till mig då jag var 25, det var ju...
Ja, jag lyckades bli gift, inte bara en gång, utan två!
Idag har mormors lilla charmbubbla Ture kommit och ja...han är för skön den lilla!
Det första han sa, det var..."katt´n"...ja, han menade förstås Elvis och Ture blev så nöjd när han fick se,  att "katt´n" låg i fåtöljen och faktiskt tillät Ture att peta var han ville..( under uppsikt från oss.)
Just nu har det börjat att regna, det har hängt i luften hela dagen och jag hoppas ju att det bara blir regn, att vi slipper åskan, den fick vi ju tillräckligt av igår!
Maken, han har jobbat klart med altanen, nu väntar det ett nytt jobb nästa vecka och så veckan efter det ytterligare ett och jag är så glad för hans skull, det gör honom väldigt gott att få känna sig "behövd".
Nu ska jag sätta mig vid tv:n ett tag, få se, om det finns något som är värt att titta på..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Den där skaderegleraren och hans uttalande påminner mig om en viss... luft...



    Hoppas det blir mys i helgen med Ture och Händige Herrn!

    Kramar till er alla!

    2011-05-14 | 13:48:42
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Jag hade stillbild på min teve igår! Skulle se bönderna hade jag tänkt men det bidde inget av det. Idag när maken kom hem fixade han iordning teven, den hakar tydligen upp sig mellan varven. Då drar man ur kontakten och kortet och väntar en stund...inte så lätt för mig att veta.

    Nu håller vi nordiska tummar ikväll och så blir det mycket blåvitt imorrn, hihi

    2011-05-14 | 20:16:15
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Han, den där skadergleraren som faktiskt hette Åke, han finns säkert inte längre eftersom han var i 50-årsålder redan då...

    Ture, det innebär mys!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Jag hade tänkt att se bönderna, men det blev så att jag, dottern och Ture hade lite mysigt istället, programmet går ju i repris, men det gör inte livet...

    Ha dé!/Kram



    2011-05-14 | 23:24:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Oj, det var svårläst!

    2011-05-22 | 16:52:33
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: