Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Oljat in...

Kategori: Allmänt

...det som ska oljas in utav möbler ute har jag gjort på förmiddagen..
Det ska ju bli sämre väder, kanske regn i morgon och det behövs, för fy sjutton så torrt det är!
Idag är det lite svalare, omkring 18-20 grader och det passar mig ypperligt, för min del så behöver det inte bli varmare under hela sommaren..
Maken, han spikar fortfarande altan och mår jättebra utav det, han har ju ny "kompis" och de ser så roliga ut tillsammans, som "fyrtonet och släpvagnen" eftersom maken är 193 cm över havet och hans "kompis" är säkert "bara" 165 och det är ju ganska stor skillnad, men maken säger att det fungerar perfekt, maken gör det arbete som behövs uppåt och "kompisen" det på lägre nivå!
Tänk, va det har exploderat ute i naturen!
Ganska bra, att det blir lite svalare så att det inte blommar över allting innan sommaren har börjat, har ju liljekonvaljer på gång på andra sidan av vägen..
Nej, nu ska jag ta och hänga ut lite tvätt, det blåser inte mycket, men utav värmen så torkar det säkert snabbt ändå..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja jisses vad det åskade och regnade i morse, och du har rätt, det behövdes!

    2011-05-12 | 09:26:24
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Här har det varit knäpptyst och just för bara någon minut sedan började det duggregna..

    Visst behövs det regn, snustorrt i marken!

    Ha dé!

    2011-05-12 | 09:56:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Sune...the girl säger:

    Igår hade vi både åska, regn och blåst, det är kanske det ni nu får då.



    Svar: Hetero såg nog min blogg på Aftonbladet för jag var en av tre bloggare som syntes där, ja jag har ingen aning om narkotika tack och lov. Ha det bra. Kram

    2011-05-12 | 14:04:29
    Bloggadress: http://tillganglig.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Har du oljat in munlädret också, haha?

    TOR var på besök här inatt, vaknade av åskmuller, det var mysigt att ligga och lyssna på vid öppet fönster.

    Jag hittade flera liljekonvaljställen idag på promenaden, en del låg i norr o saknade knoppar medan de nere vid sjön redan hade knoppar. Häggen blommar för fullt.

    Kramen

    2011-05-12 | 14:50:13
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Sune:

    Vi fick en liten släng av ovädret, men inte mycket..

    Håller fast vid att jag inte förstår varför man läser en blogg och så kommenterar man nåt väldigt oförskämt..?!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Här behövs det inte oljas in nåt munläder, enligt vissa är det redan väloljat...

    Visst är det underbart ute nu, det kunde få vara så hela tiden tycker jag..

    Ha dé!/Kram

    2011-05-12 | 17:49:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: